Badura to marka z tradycjami, która przenosi dekady doświadczenia,
tradycji i kunsztu rzemiosła na współczesne wzornictwo. Podejście marki i
jej DNA zostało odzwierciedlone w nowym logo oraz sygnecie. B i
Z – te dwie litery to ukłon w stronę dziedzictwa marki i sztuki
tworzenia wyjątkowych butów, zapoczątkowanej przez Pana Zdzisława
Badurę.
Inspiracją towarzyszącą powstaniu nowej identyfikacji wizualnej Badury
były pierwsze litery imienia i nazwiska założyciela marki. Połączenie
delikatnej litery Z, która spaja bardziej masywną literę B to wyraz
dualizmu marki Badura, która opiera się w równym stopniu na przywiązaniu
do tradycji obuwniczych i współczesnym designie. To również gra
kontrastem – lekkość łączy się z solidnością, męskie rzemiosło z kobiecą
delikatnością.
W
nowej identyfikacji podkreślono charakter marki poprzez zastosowanie
czarno-białej palety kolorów ze złotymi akcentami. Oprócz
charakterystycznego sygnetu, w logo pojawiła się również informacja o
roku założenia firmy, co akcentuje powrót do korzeni marki i czerpanie z
wiedzy przekazywanej od 1979 roku.
Wprowadzenie nowej
identyfikacji wizualnej uzupełnia przekaz marki, widoczny w projektach
butów i toreb. Mimo produkcji na dużą skalę, ręczne wykonanie i
dopracowanie detali jest wciąż istotną częścią procesu. Kunszt, z jakim
tworzone są poszczególne modele, wynika z przywiązania do tradycji i
kultywowania pracy założyciela marki. Jednocześnie, oprócz doskonałej
jakości i precyzyjnego wykonania, buty marki Badura są projektowane w
duchu nowoczesności i w odniesieniu do modowych trendów. Dzięki temu
stanowią propozycję dla tych, którzy cenią nie tylko jakość, ale i formę
oraz styl.
Rebranding będzie stopniowo wprowadzany na każdym
poziomie funkcjonowania marki. Nowe logo pojawi się w kampanii
reklamowej oraz w nowej odsłonie sklepu internetowego we wrześniu tego
roku. Zmiany będą widoczne także w brandingu produktów oraz wyglądzie
sklepów stacjonarnych.
Zmiany w komunikacji wizualnej Badury to
nie jedyne nowości, które przygotowała polska marka obuwnicza. Już
wkrótce ukaże się kampania promująca współpracę z wyjątkową osobistością
ze świata mody, która zaprojektowała dla Badury kapsułową kolekcję
butów.
Tagi: