20 milionów gości, obroty wyższe o 5,4% niż w 2014, blisko 150 wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, największe w historii badanie obsługi klienta, nowe usługi, aplikacja mobilna, remonty i działania proekologiczne – Manufaktura podsumowała miniony rok.
Szczególnie cieszy rekordowa frekwencja – w 2015 r. odwiedziło Manufakturę 20 milionów osób! Biorąc pod uwagę szczegółowe liczby, wynik ten jest o 2,4% lepszy niż w 2014. Z pewnością spory wpływ na tę statystykę mają, przyciągające uwagę, ciekawe wydarzenia kulturalno-rozrywkowe organizowane przez cały rok w Manufakturze. W 2015 odbyło się aż 146 dużych wydarzeń. Dla przykładu: w dniu urodzinowego koncertu Łodzi, w ramach trasy „Lato Zet i Dwójki” w lipcu ubiegłego roku Manufakturę odwiedziło ponad 128 tysięcy osób!
Rosną też obroty – w tym roku były większe o 5,4% w stosunku do 2014, który wówczas był rekordowy. Specjaliści przeanalizowali również udział poszczególnych branż w wypracowaniu obrotu zrealizowanego. –
Manufaktura realizuje największe obroty w rozrywce i gastronomii, a to bardzo pozytywna informacja, bo według prognoz, właśnie w tych dwóch branżach powinny rozwijać się centra przyszłości. My już dziś realizujemy to, do czego wiele centrów dąży i do czego aspiruje – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
W listopadzie 2015 podsumowano największe w historii Manufaktury badanie jakości obsługi klienta „Najlepsi do usług”. We współpracy z firmą Sana Consulting, Manufaktura sprawdziła poziom obsługi klienta we wszystkich 300 punktach handlowych, usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych. Pierwszym etapem było badanie typu „Tajemniczy Klient”, drugim – pogłębione badanie Customer Experience podczas którego eksperci ds. zachowań konsumenckich odwiedzili 30 najlepiej ocenionych punktów, a każda wizyta trwała co najmniej 30 minut. Zwyciężył zespół salonu Samsung&Orange.
Manufaktura została oceniona bardzo dobrze na tle innych obiektów handlowych w Polsce. Średnia ocena obsługi klienta to 67%.
Rok 2015 był również czasem nowych udogodnień dla gości Manufaktury. Premierę miała aplikacja mobilna, w której użytkownik może sprawdzić np. liczbę wolnych miejsc na parkingach, aktualne wydarzenia czy promocje dostępne wśród najemców. Z aplikacją współpracują beacony – nowoczesne urządzenia, coraz częściej wykorzystywane do personalizacji usług. W Manufakturze zainstalowano ich 300 – to rekord w obiektach handlowych w Polsce.
Nowością są także usługi: wprowadzone po raz pierwszy w Polsce Handsfree Shopping oraz punkt concierge.
W minionym roku w Manufakturze przeprowadzono szereg remontów i modernizacji. Rozpoczęła się instalacja nowego systemu monitoringu, a także kontynuowano wymianę oświetlenia na energooszczędne LED-y. Powstał też nowy zieleniec od strony ul. Drewnowskiej, a także uruchomiono odnalezioną studnię z czasów imperium Poznańskiego.
Co w 2016?
Rok 2016 jest wyjątkowo ważny, gdyż w maju Manufaktura będzie świętować 10 lat! Oczywiście będą huczne urodziny z bogatym programem artystyczno-rozrywkowym i wydarzeniami towarzyszącymi, ale to nie wszystko. To również czas zmian! Będzie sporo remontów i metamorfoz wnętrz w butikach i sklepach. Pierwsze zmiany goście Manufaktury zauważą już w tym kwartale – nową aranżację zyskał salon obuwniczy CCC, a w trakcie remontu jest sklep Deichmann. Po planowanym na marzec otwarciu, będzie to czwarty w Europie salon według nowego konceptu marki. W kolejnych miesiącach takich metamorfoz będzie jeszcze więcej. Dodatkowo pojawią się zupełnie nowe marki.
W 2016 Manufaktura chciałaby również przebudować tzw. przedpole, od strony ul. Zachodniej. -
Od dawna widzimy potrzebę uporządkowania tej ważnej dla Manufaktury przestrzeni. Chcielibyśmy zbudować tam bezpieczne i komfortowe przejście od przystanku do rynku, uporządkować zieleń, dodać nowe nasadzenia i małą architekturę. Przeprowadzilibyśmy również remont parkingu – wymaga on oczyszczenia i powiększenia – tłumaczy Sławomir Murawski.
Kontynuowane będą inwestycje związane z wymianą oświetlenia na LED i nowym systemem kamer. W planach są też dalsze modernizacje schodów i chodników ruchomych oraz wind. Łącznie na remonty i inwestycje Manufaktura planuje w 2016 roku przeznaczyć 5 mln zł.
Manufaktura zarządzana jest przez Apsys Polska, natomiast właścicielem jest Union Investment.
Tagi: