Manufaktura podsumowuje rok 2015: rekordowa frekwencja i obroty

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-02-02 | 18:06
20 milionów gości, obroty wyższe o 5,4% niż w 2014, blisko 150 wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, największe w historii badanie obsługi klienta, nowe usługi, aplikacja mobilna, remonty i działania proekologiczne – Manufaktura podsumowała miniony rok.
Szczególnie cieszy rekordowa frekwencja – w 2015 r. odwiedziło Manufakturę 20 milionów osób! Biorąc pod uwagę szczegółowe liczby, wynik ten jest o 2,4% lepszy niż w 2014. Z pewnością spory wpływ na tę statystykę mają, przyciągające uwagę, ciekawe wydarzenia kulturalno-rozrywkowe organizowane przez cały rok w Manufakturze. W 2015 odbyło się aż  146 dużych wydarzeń. Dla przykładu: w dniu urodzinowego koncertu Łodzi, w ramach trasy „Lato Zet i Dwójki” w lipcu ubiegłego roku Manufakturę odwiedziło ponad 128 tysięcy osób!
Rosną też obroty – w tym roku były większe o 5,4% w stosunku do 2014, który wówczas był rekordowy. Specjaliści przeanalizowali również udział poszczególnych branż w wypracowaniu obrotu zrealizowanego. – Manufaktura realizuje największe obroty w rozrywce i gastronomii, a to bardzo pozytywna informacja, bo według prognoz, właśnie w tych dwóch branżach powinny rozwijać się centra przyszłości. My już dziś realizujemy to, do czego wiele centrów dąży i do czego aspiruje – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
W listopadzie 2015 podsumowano największe w historii Manufaktury badanie jakości obsługi klienta „Najlepsi do usług”. We współpracy z firmą Sana Consulting, Manufaktura sprawdziła poziom obsługi klienta we wszystkich 300 punktach handlowych, usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych. Pierwszym etapem było badanie typu „Tajemniczy Klient”, drugim – pogłębione badanie Customer Experience podczas którego eksperci ds. zachowań konsumenckich odwiedzili 30 najlepiej ocenionych punktów, a każda wizyta trwała co najmniej 30 minut. Zwyciężył zespół salonu Samsung&Orange.
Manufaktura została oceniona bardzo dobrze na tle innych obiektów handlowych w Polsce. Średnia ocena obsługi klienta to 67%.
Rok 2015 był również czasem nowych udogodnień dla gości Manufaktury. Premierę miała aplikacja mobilna, w której użytkownik może sprawdzić np. liczbę wolnych miejsc na parkingach, aktualne wydarzenia czy promocje dostępne wśród najemców. Z aplikacją współpracują beacony – nowoczesne urządzenia, coraz częściej wykorzystywane do personalizacji usług. W Manufakturze zainstalowano ich 300 – to rekord w obiektach handlowych w Polsce.
Nowością są także usługi: wprowadzone po raz pierwszy w Polsce Handsfree Shopping oraz punkt concierge.
W minionym roku w Manufakturze przeprowadzono szereg remontów i modernizacji. Rozpoczęła się instalacja nowego systemu monitoringu, a także kontynuowano wymianę oświetlenia na energooszczędne LED-y. Powstał też nowy zieleniec od strony ul. Drewnowskiej, a także uruchomiono odnalezioną studnię z czasów imperium Poznańskiego.
Co w 2016?
Rok 2016 jest wyjątkowo ważny, gdyż w maju Manufaktura będzie świętować 10 lat! Oczywiście będą huczne urodziny z bogatym programem artystyczno-rozrywkowym i wydarzeniami towarzyszącymi, ale to nie wszystko. To również czas zmian! Będzie sporo remontów i metamorfoz wnętrz w butikach i sklepach. Pierwsze zmiany goście Manufaktury zauważą już w tym kwartale – nową aranżację zyskał salon obuwniczy CCC, a w trakcie remontu jest sklep Deichmann. Po planowanym na marzec otwarciu, będzie to czwarty w Europie salon według nowego konceptu marki. W kolejnych miesiącach takich metamorfoz będzie jeszcze więcej. Dodatkowo pojawią się zupełnie nowe marki.
W 2016 Manufaktura chciałaby również przebudować tzw. przedpole, od strony ul. Zachodniej. - Od dawna widzimy potrzebę uporządkowania tej ważnej dla Manufaktury przestrzeni. Chcielibyśmy zbudować tam bezpieczne i komfortowe przejście od przystanku do rynku, uporządkować zieleń, dodać nowe nasadzenia i małą architekturę. Przeprowadzilibyśmy również remont parkingu – wymaga on oczyszczenia i powiększenia – tłumaczy Sławomir Murawski.
Kontynuowane będą inwestycje związane z wymianą oświetlenia na LED i nowym systemem kamer. W planach są też dalsze modernizacje schodów i chodników ruchomych oraz wind. Łącznie na remonty i inwestycje Manufaktura planuje w 2016 roku przeznaczyć 5 mln zł.

Manufaktura zarządzana jest przez Apsys Polska, natomiast właścicielem jest Union Investment.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-05-14 do 2016-05-14

Manufaktura podsumowuje rok 2015: rekordowa frekwencja i obroty

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.