Manufaktura na sprzedaż

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-30 | 08:40
Apsys i Euris/Rallye Group, przy doradztwie HSBC, rozpoczęły z Unilmmo: Deutschland, otwartym funduszem inwestycyjnym należącym do Union Investment AG, jak do tej pory jedną z największych tegorocznych transakcji na rynku nieruchomości. Chodzi o sprzedaż znajdującej się w Łodzi Manufaktury - największego centrum handlowo-rozrywkowego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Manufaktura: gwarantowany sukces w portfolio
Otwarta w 2006 roku Manufaktura obejmuje swoim zasięgiem strefę zamieszkałą przez 2,5 miliona ludzi. Status centralnego miejsca wydarzeń zyskała dzięki organizacji szeregu koncertów, seansów kina plenerowego oraz różnorodnych imprez publicznych.
Centrum Handlowe Manufaktura jest kluczowym elementem większej, wielofunkcyjnej, miejskiej rewitalizacji dawnej fabryki włókienniczej, zbudowanej pod koniec XIX wieku. Ceglane, historyczne budynki zostały odnowione i przywrócone do życia. Projekt składa się z 3 muzeów, 4-gwiazdkowego, designerskiego hotelu z centrum konferencyjnym oraz z Centrum Handlowego Manufaktura.
Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte 17 maja 2006 roku. Mieści 307 sklepów na 112 000 m2 powierzchni najmu oraz 2 955 miejsc parkingowych. Centrum jest laureatem nagrody „Global Award for Excellance”
przyznanej przez Urban Land Institute oraz nagrody dla Najlepszego Europejskiego Centrum Handlowego w kategorii „Bardzo Duże” przyznawanej przez International Council of Shopping Centers.
W centrum obecne są znane marki takie, jak: Real, Leroy Merlin, Cinema City, Van Graff, marki z grupy Inditex, C&A, H&M, Alma, Saturn oraz wiele innych.
Dowodem na wiodącą pozycję Manufaktury w regionie jest około 20 milionów klientów odwiedzających to centrum rocznie. Manufaktura posiada także bardzo niski wskaźnik niewynajętych powierzchni (średnio 3 puste lokale) oraz wskaźnik ściągalności czynszu na poziomie 99,7%.
Manufaktura jest unikalnym projektem nie tylko z uwagi na jej rozmiar, ale także dzięki walorom architektonicznym, jakości, portfolio najemców, lokalizacji w centrum miasta oraz funkcjonalności. Centrum zostało zaprojektowane tak, aby jego goście w pierwszej kolejności zawitali na Rynek - główny plac kompleksu, z którego następnie mogą przejść do części handlowych, rozrywkowych czy kulturalnych.
Za swoje zrównoważone działania Manufaktura otrzymała certyfikat „BREEAM-In-use” z oceną „Bardzo Dobrą”.
Kluczowa transakcja Apsys
Przedwstępna umowa sprzedaży dotyczy obszaru całego centrum handlowego, oprócz lokali należących do Leroy Merlin i Cinema City. Na prośbę Union Investment Apsys będzie zarządzać projektem przez następne 10 lat.
Maurice Bansay, Założyciel i Prezes Apsys deklaruje: „Sprzedaż Manufaktury wzmocni kapitał Grupy Apsys i umożliwi jej dalszy rozwój centrów handlowych w Polsce i we Francji”.
Apsys planuje rozwój projektów o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 450 000 mkw. (290 000 mkw. we Francji oraz 160 000 mkw. w Polsce):
  • Łacina w Poznaniu - imponujący projekt o powierzchni najmu wynoszącej 100 000 mkw., który właśnie otrzymał pozwolenie na budowę;
  • Beaugrenelle w Paryżu - najbardziej oczekiwany paryski projekt, którego otwarcie zaplanowano na wiosnę 2013 r.;
  • Rive de l’Orne w Cean w Normandii - którego otwarcie przewidziane jest na rok 2013;
  • La Vill’Up w Paryżu - innowacyjny projekt o powierzchni najmu 20 000 mkw. zlokalizowany w sąsiedztwie istniejącego muzeum Miasto Nauki;
  • Muse w Metz - w którym rozpoczęcie prac konstrukcyjnych zaplanowano na roku 2013.

Maurice Bansay podkreśla: - Apsys jest dumny z tej transakcji, gdyż odzwierciedla ona zaufanie jakie Union Investment pokłada w naszym know-how jako dewelopera i zarządcy nieruchomości z dalekosiężną wizją.
Dzięki tej transakcji, Apsys potwierdził swoją wiodąca pozycję jako zarządcy centrów handlowych. Obecnie, Apsys zarządza 20 centrami handlowymi o powierzchni najmu wynoszącej ponad 600 000 mkw.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Apsys Polska
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Manufakturze
Zobacz sklepy w Manufakturze
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Manufaktura na sprzedaż

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.