LPP – wyniki finansowe za I półrocze 2016

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-08-31 | 12:00
LPP, spółka zarządzająca sześcioma markami odzieżowymi – Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay, w I półroczu 2016 r. osiągnęła przychody w wysokości niemal 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 17% rok do roku.
Spółka w ciągu roku podwoiła także procentowy udział sprzedaży internetowej. W raportowanym okresie LPP zwiększyła powierzchnię swoich salonów o ponad 12% rok do roku. Pod koniec czerwca br. odzież marek należących do LPP dostępna była w 1686 salonach zlokalizowanych w 18 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanej w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wyniosła 2,7 mld zł, czyli o 16,7% więcej w ujęciu rocznym. W I półroczu LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw., czyli o ponad 12% rok do roku. W raportowanym okresie marża handlowa wynosiła 48,2%, czyli 4,8 pkt. proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Przyczyną spadku marży jest przede wszystkim wysoki kurs dolara, waluty, którą LPP płaci większości swoich dostawców, a także presja cenowa ze strony głównych konkurentów i zwiększone wyprzedaże w salonach Reserved.
Zysk netto w I półroczu wyniósł 24,2 mln zł, przy czym istotny wpływ na wynik miał rezultat wypracowany w I kwartale br., który LPP zakończyło ze stratą netto na poziomie 66 mln zł. W okresie od kwietnia do czerwca firma znacząco poprawiła już wynik, osiągając zysk w wysokości 90 mln zł. Na uwagę zasługuje także fakt, że sprzedaż na m kw. w całej sieci LPP w I półroczu 2016 r. wzrosła o 3,5% w porównaniu w rokiem ubiegłym.
LPP kolejny raz notuje dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej. – W I półroczu 2016 r. przychody z e-commerce stanowiły około 2,7% przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. – Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line. Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8% sprzedaży całej Grupy – dodaje Lutkiewicz.
Wzrost przychodów firma zawdzięcza przede wszystkim markom Sinsay (+45% r/r do 205 mln), Mohito (+28% r/r do 333 mln), Cropp (+18% r/r do 400 mln) i House (+13% r/r do 323 mln).
Poniżej oczekiwań utrzymuje się natomiast wartość sprzedaż w salonach Reserved (+8% r/r do 1,2 mld). W związku z tym, iż skala wyzwań dotyczących flagowej marki LPP okazała się być większa niż początkowo zakładano, lata 2016 i 2017 są okresem wewnętrznych zmian w Reserved. Od kilku miesięcy głębokiej przebudowie ulega model zarządzania brandem, system pracy działu przygotowania produktu i logistyka zaopatrywania salonów. Dodatkowo, w celu wzmocnienia zespołów projektowych marki, spółka planuje otworzyć w Warszawie biuro przedstawicielskie Reserved.
Nakłady inwestycyjne, głównie koszty budowy nowych sklepów i modernizacja wcześniej otwartych placówek, w I półroczu 2016 r. wyniosły ponad 125 mln zł i były niższe niż przed rokiem o 45%, przede wszystkim dzięki zakończeniu modernizacji centrum logistycznego oraz centrali LPP. Wydatki inwestycyjne w całym 2016 r. wyniosą ok. 370 mln zł, z czego 270 mln zł firma wyda na rozwój sieci sprzedaży.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-10-09 do 2016-10-09

LPP – wyniki finansowe za I półrocze 2016

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.