LPP stawia na dywersyfikację rynków sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-20 | 14:01
W IV kwartale 2014 roku Grupa Kapitałowa LPP, właściciel 5 rozpoznawalnych marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), odnotowała wzrost łącznych przychodów ze sprzedaży o 11% w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Firma realizuje przyjętą strategię rozwoju, poszukując nowych rynków w Europie Zachodniej i umacniając swoją pozycję w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Po udanym wejściu do Niemiec i na Bałkany, do końca 2015 roku LPP planuje na nowym rynku – Bliskim Wschodzie – utworzyć co najmniej 8 salonów Reserved.
Przychody za IV kwartał 2014 są o około 11% wyższe w porównaniu z osiągniętymi w analogicznym okresie 2013 roku (1 267 mln zł). W IV kwartale 2014 roku wzrosła również powierzchnia handlowa (o 41 tys. m kw.). Na koniec grudnia 2014 roku spółka dysponowała 1516 salonami o łącznej powierzchni 723 tys. m kw.
W IV kwartale 2014 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 676 mln zł, w placówkach Cropp było to 220 mln zł. Sprzedaż realizowana w House wyniosła 200 mln zł, w sklepach Mohito 146 mln zł, natomiast w salonach Sinsay osiągnęła wartość 78 mln zł. Spółka uzyskała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 248 mln zł, a zysk netto ukształtował się na poziomie 246 mln zł (w porównaniu z zyskiem netto 182 mln zł w IV kwartale 2013 roku).
– W IV kwartale 2014 roku, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, kontynuowaliśmy rozbudowę sieci sprzedaży sklepów wszystkich marek. Cięgle się rozwijamy i nieustannie inwestujemy, stawiamy na coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży, o czym świadczą ostatnie debiuty w Niemczech, czy Chorwacji, a także otwarcie pierwszego pozaeuropejskiego salonu w Egipcie – powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. - Nie rezygnujemy z rozwoju naszej działalności w Rosji i na Ukrainie. Zweryfikowaliśmy tam nasze plany rozwoju, z sukcesem wynegocjowaliśmy nowe warunki najmu, których koszty stanowią ok. 50% naszych obciążeń. Efekty tych działań będą widoczne już w wynikach finansowych za kolejny kwartał – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.
Po udanym debiucie w Niemczech i Chorwacji, w lutym 2015 roku LPP otworzyło pierwszy salon Reserved na Bliskim Wschodzie, w Egipcie. W najbliższych miesiącach działalność rozpoczną także salony flagowej marki LPP w Arabii Saudyjskiej, Katarze i Kuwejcie. Już teraz firma finalizuje także umowy, których efektem będzie obecność na Bliskim Wschodzie jej marek adresowanych tylko do kobiet, czyli Mohito i Sinsay.
LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią ponad 1500 salonów i tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie, a także w swoich placówkach  w Szanghaju oraz Dhace. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W  2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie, jest także notowana w prestiżowym indeksie MSCI Poland.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-23 do 2015-05-23

LPP stawia na dywersyfikację rynków sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.