Właściciel marek odzieżowych – Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay ogłosił wyniki finansowe za IV kwartał 2015 roku. W raportowanym okresie spółka LPP SA zwiększyła powierzchnię handlową o niemal 17%., a jej sieć dystrybucji z końcem 2015 roku objęła 17 krajów. Przychody w ciągu ubiegłego roku wzrosły o 7,6%. i przekroczyły 5 mld zł. Firma wypracowała zysk netto na poziomie 352 mln zł i zrealizowała inwestycje o wartości 489 mln zł.
W IV kwartale 2015 roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,57 mld zł i wzrosła o 12% rok do roku. W analizowanym okresie firma wypracowała zysk netto na poziomie 173 mln zł i otworzyła nowe salony o łącznej powierzchni niemal 45 tys. m kw. zwiększając tym samym swoją przestrzeń handlową do 843,5 tys. m kw. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w IV kwartale wzrosły o niemal 3% w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Przy okazji ogłoszenia wyników za IV kwartał 2015 roku, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP, poinformował o weryfikacji planu rozwoju sieci sprzedaży na Bliskim Wschodzie, gdzie ze względu na sytuację geopolityczną otwarcia części nowych salonów mogą zostać przesunięte na przyszły rok. LPP nie rezygnuje jednak z najbardziej ambitnych projektów – w ostatnich tygodniach firma zaprezentowała kolekcję i salon Tallindera – pierwszej w portfolio firmy marki z segmentu premium. Spółka zawarła także wstępną umowę na najem kamienicy przy londyńskiej Oxford Street, w której ma powstać salon flagowy Reserved.
Z uwagi na dynamiczny rozwój e-handlu w naszym regionie firma zdecydowała się na zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej swojej marki flagowej – Reserved o kolejne kraje: Słowację i Rumunię. Szansą na zwiększenie konkurencyjności marek odzieżowych Grupy w tym segmencie są dalsze inwestycje w e-commerce. Zakładają one uruchomienie w tym roku sklepów internetowych dwóch kolejnych marek w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech oraz w Rumunii.
Łączna wartość wszystkich inwestycji LPP w 2016 roku wyniesie około 370 mln zł.
Tagi: