LPP ogłasza wyniki finansowe za III kwartał 2016 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-11-16 | 12:01

W III kwartale 2016 roku przychody LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay i Tallinder wyniosły 1,5 mld zł. Dynamika wzrostu przychodów na poziomie 18 proc. rdr. to najlepszy rezultat od dwóch lat. Ponadto, po raz pierwszy w historii firmy, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe, spółka konsekwentnie realizuje strategię, zgodnie z którą w ciągu 2-3 lat większość przychodów LPP pochodzić będzie z zagranicy. Równocześnie LPP zwiększa przychody z e-commerce – po 9 miesiącach br. ich wartość wyniosła 100 mln zł, co stanowi wzrost o 103 proc. rdr.

Naszym celem jest by przychody firmy rosły szybciej niż powierzchnia handlowa sklepów – w III kwartale 2016 roku udało się go w pełni zrealizować. Cieszy nas także, że największy nominalny wzrost sprzedaży spółka zanotowała na kluczowych rynkach – w Rosji, Polsce i Niemczech

– mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP

W raportowanym okresie, po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe. Widzimy wyraźnie, że pozycjonowanie naszego flagowego brandu, jako marki globalnej przynosi nie tylko efekty wizerunkowe, ale także przekłada się bezpośrednio na nasz biznes m.in. w Niemczech, które są obecnie naszym 5 rynkiem pod względem przychodów. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat większa część naszych przychodów pochodzić będzie z zagranicy

– dodaje wiceprezes. 

Sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych (LFL) wszystkich marek wzrosła o niemal 11 proc. rdr., a o ponad 8 proc. zwiększyła się sprzedaż na metr kwadratowy. Strata netto LPP w raportowanym okresie wyniosła natomiast 6 mln zł. Na lekko ujemny wynik LPP w III kwartale 2016 roku istotny wpływ miało kilka czynników. Pierwszym z nich było obniżenie marży brutto, która wyniosła 47 proc., czyli 5,5 pkt. proc. mniej rdr., i na której wartość wpłynęły intensywne letnie wyprzedaże, dzięki którym firma redukowała zapasy. Na wynik wpłynęły także koszty likwidacji marki Tallinder oraz wysoki kurs dolara, w którym firma rozlicza się z większością dostawców.

Na koniec III kwartału 2016 roku sieć sprzedaży LPP obejmowała powierzchnię handlową wielkości 888 tys. m kw., czyli o 11 proc. więcej niż rok temu. Pod koniec września firma zarządzała 1668 sklepami zlokalizowanymi w 18 krajach. LPP konsekwentnie realizuje także strategię rozwoju e-commerce. Sprzedaż internetowa w raportowanym okresie stanowiła 3,4 proc. przychodów z Polski i 2,1 proc. sprzedaży całej grupy, co stanowi wzrost o 127 proc. rdr. Do 2020 roku sprzedaż on-line ma generować 7-8 proc. przychodów spółki.

Kolejny kwartał z rzędu największy procentowy wzrost przychodów osiągnęły marki LPP adresowane wyłącznie do kobiet – Sinsay (120 mln zł, +45 proc. rdr.) oraz Mohito (192 mln zł, +27 proc. rdr.) Dwucyfrowo wzrosła także sprzedaż w salonach Reserved (661 mln zł, +18 proc. rdr.) i Cropp (246 mln zł; +13 proc. rdr.) oraz House (189 mln zł, +11 proc rdr.).  

CAPEX w III kwartale 2016 roku wyniósł 62 mln zł. Firma planuje natomiast wyraźne zwiększenie inwestycji w 2017 roku. Szacowane nakłady mają wynieść ok. 430 mln zł, z czego 350 mln zł LPP planuje wydać na rozwój sieci sprzedaży, a ok. 80 mln zł na rozbudowę siedziby firmy.

W 2017 roku LPP planuje zwiększenie łącznej powierzchni salonów stacjonarnych o około 11 proc. Flagowa marka LPP – Reserved, zadebiutuje na 4 nowych rynkach. Kluczowe znaczenie dla rozwoju w Europie Zachodniej będzie mieć otwarcie flagowego salonu na Oxford Street w Londynie. Ponadto spółka rozpocznie działalność na kolejnym rynku bałkańskim – w Serbii. Istotny udział w rozwoju sieci będą mieć także sklepy franczyzowe na Białorusi i w Kazachstanie. Spółka wraca także do rozwoju w Rosji i na Ukrainie, czyli na rynkach, które generują obecnie 25 proc. jej przychodów, a także do dalszej ekspansji na Bliskim Wschodzie – w 2017 roku lokalny partner LPP, firma Azadea otworzy kolejne salony Reserved w Egipcie oraz Katarze.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP ogłasza wyniki finansowe za III kwartał 2016 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.