Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych klientów, sieć Lidl wprowadza kolejne promocje cenowe na produkty wysokiej jakości, w tym pieczywo, nabiał i mięso. „Rynek jest bardzo konkurencyjny – konsumenci śledzą regularnie promocje, porównują ceny i wybierają najbardziej atrakcyjne oferty. Warto dostrzec, że klienci zwracają uwagę nie tylko na najniższą cenę porównują też jakość produktów w zbliżonych cenach. Trend tzw. smart shoppingu już mocno zakorzenił się w Polsce. Zachowanie idealnych proporcji między wysoką jakością i niską ceną zawsze było naszym priorytetem, o czym przypominamy klientom przez kolejne promocje, obejmujące zarówno żywność, jak i artykuły przemysłowe” – mówi Anna Biskup, PR Manager, Lidl Polska.
Lidl zawsze był pionierem w zakresie formatów promocji oferowanych klientom – już w 2008 r. klientom proponowano udział w loteriach, w których wygrać można było np. zagraniczne wycieczki np. do Włoch czy nawet Brazylii. Natomiast już w 2011 r. klienci mogli otrzymać dodatkowe rabaty za wydaną określoną sumę pieniędzy i rabaty na tankowanie paliwa. Strategia ciągłego zaskakiwania klientów jest utrzymywana. Nowością w ofercie Lidla były ostatnio chociażby obniżki cen wybranych produktów na koniec miesiąca czy oferta „ponad 50 okazji za grosze”. Wcześniej Lidl zapraszał konsumentów na Wielkie Weekendowe Zakupy. A od 13 czerwca wystartował zupełnie nowy format – Wielkie Rodzinne Zakupu w Lidlu. Ze szczególną myślą o rodzinach przygotowano broszurę pełną inspirujących pomysłów na zakupy. Dodatkowo robiąc zakupy za minimum 100 zł w dniach 17.06 -19.06 klienci otrzymywać będą 10% rabatu! (szczegóły regulaminu na www.lidl.pl).
„Akcje promocyjne są elementem większej całości – rywalizacji, jaka toczy się na rynku między sieciami handlowymi. Widać, że zaistniała potrzeba przypomnienia konsumentom, że Lidl to nie tylko dobrej jakości produkty czy duet Dorota Wellman i Karol Okrasa oraz ich sympatyczni goście w ramach formatu „Kuchnia Lidla”. Lidl to niska cena, która dotychczas była komunikatem dopełniającym do aspektu lifestylowego i jakościowego” – komentuje Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Fundamentem strategii sieci Lidl jest dostarczanie produktów klientom, którym zależy na mądrych zakupach i rozsądnym dysponowaniu budżetem domowym. Dlatego firma otwiera kolejne placówki, chcąc być łatwo dostępna dla konsumentów, i stale rozwija asortyment, wprowadzając nowe pozycje, w tym szereg produktów marek własnych. Jednocześnie poprzez promocje cenowe udowadnia, że wszystkie działania sieci prowadzone są z uwzględnieniem znaczenia czynnika cenowego przy podejmowaniu decyzji konsumenckich.