W 2015 r. niemal połowa z Polaków sięgała po artykuły z oznaczeniem BIO lub EKO, z czego 11% respondentów zadeklarowało ich zakup przynajmniej raz w tygodniu, a 15% minimum raz w miesiącu.
Według wyników najnowszego badania Uniwersytetu Łódzkiego Polacy cenią w żywności organicznej przede wszystkim wysoką jakość (76,5%), lepszy smak oraz ekologiczne metody produkcji. Spośród żywności BIO konsumenci najchętniej wybierają ekologiczne owoce i warzywa (69,1%) oraz miód (58,9%) .
–
Nasi klienci poszukują produktów wysokiej jakości, pochodzących z naturalnych źródeł, ale w atrakcyjnej, niskiej cenie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się warzywa i owoce z ekologicznych upraw, pochodzące od polskich producentów. Postanowiliśmy pójść krok dalej – od 8 sierpnia rozpoczynamy Tydzień BIO, w ramach którego proponujemy klientom nie tylko produkty organiczne, ale również żywność niezawierającą glutenu i laktozy. W sprzedaży będzie dostępny również kurczak zagrodowy z Podlasia – z małych gospodarstw rodzinnych, karmiony zbożami i słonecznikiem, bez GMO i antybiotyków – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska.
Z danych przedstawionych w Biuletynie Informacyjnym Agencji Rynku Rolnego (4/2015) wynika, że najważniejszym motywem zakupu żywności ekologicznej wskazywanym przez polskich konsumentów jest troska o zdrowie, którą wskazała połowa ankietowanych. Ponadto respondenci są przekonani, że takie jedzenie jest bezpieczne, wolne od GMO i smaczne. Ważnym argumentem przy procesie zakupowym jest także dbałość o stan środowiska naturalnego oraz poszanowanie praw zwierząt. Po żywność ekologiczną najczęściej sięgają kobiety, mieszkańcy dużych miast oraz osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Przeważnie są to osoby w średnim wieku, ale też młodsze, posiadające małe dzieci.
–
To zauważalna tendencja, dlatego kształtując ofertę Tygodnia BIO staraliśmy się, aby znalazły się w niej produkty z różnych kategorii, dzięki którym można skomponować zbilansowane, wartościowe posiłki dla całej rodziny. Nasi klienci będą mogli kupić nie tylko BIO warzywa i BIO owoce, ale też m.in.: produkty nabiałowe – śmietany, jogurty, twarogi i ser żółty, oliwę z oliwek, łososia norweskiego, pieczywo, sosy pomidorowe, ryż i makaron – dodaje A. Robaszkiewicz.
W asortymencie Tygodnia BIO w Lidlu znajdą się również produkty bez glutenu (m.in. wędliny), nabiał bez laktozy oraz jaja z chowu ekologicznego lub z wolnego wybiegu. Oprócz tego pojawią się produkty z linii superfoods, m.in.: suszone jagody goji, ostropest plamisty, młody jęczmień, quinoa, nasiona konopii i chia.
W sprzedaży będzie także ekologiczna chemia domowa, czyli produkty do utrzymania czystości, zawierające naturalne detergenty, takie jak ocet czy kwasy owocowe.
Tagi: