Lidl stawia na ryby ze sprawdzonych łowisk

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-11-18 | 09:05

Jak pokazują badania Instytutu GfK łączna wartość nakładów ponoszonych przez polskie gospodarstwa domowe na zakup świeżych ryb wynosi ponad 1,4 miliarda złotych w skali roku. To wzrost o 6% w porównaniu do roku ubiegłego, co oznacza, że polscy konsumenci coraz bardziej cenią sobie zalety tych produktów . Wybierając ryby warto więc postawić na ich jakość, co zagwarantują przede wszystkim sprawdzone łowiska. Przeciętne gospodarstwo domowe kupuje rocznie blisko 6 kg świeżych ryb, wśród których najszybciej na popularności zyskuje łosoś i pstrąg . Dzięki coraz częściej prowadzonym działaniom informacyjnym, przez m.in. Marine Stewardship Council (MSC), Greenpeace czy też przez firmy – np. Lidl Polska i kampania z książką Ryby Są Super, świadomość konsumencka rośnie nie tylko w zakresie ilości spożywanych ryb i ich zalet, ale również w kontekście jakości tych produktów i ich pochodzenia. Obecnie konsumenci mogą bez problemów prześledzić skąd dostarczan

Dążąc do promocji spożycia ryb, sieć Lidl dostarcza do sklepów świeże ryby, pochodzące ze sprawdzonych, certyfikowanych łowisk. W ofercie sklepu na co dzień można znaleźć szeroki wybór świeżych ryb w atrakcyjnych cenach, a dodatkowo w czasowych ofertach dostępne są m.in.: płaty karpia, jesiotra, amura, czy okoń lub lin. Ryby dostępne w Lidlu pochodzą z kilku hodowli, które rozlokowane są na terenie całej Polski. Wśród nich jest Zalew Szczeciński, którego okolice specjalizują się w hodowli okoni czy Stawy Milickie, będące największym w Europie ośrodkiem chowu karpia. Stąd pochodzi hodowany przez 3 lata słynny milicki karp, którego produkcja stanowi ważną gałąź lokalnej gospodarki. W sklepach Lidl można znaleźć również karpia z Oksy, wpisanego na listę „Produktów tradycyjnych” czy karpia królewskiego, pochodzącego z certyfikowanego gospodarstwa hodowlanego „Starzawa”.
- Współpraca ze sprawdzonymi, polskimi dostawcami to dla nas sprawa kluczowa. Wiemy, jak ważna jest jakość naszych produktów. Szczególny nacisk kładziemy na artykuły świeże, w tym ryby, które są cennym składnikiem diety a wciąż możemy jeść ich jeszcze więcej. To stanowi dla nas inspirację, by w naszych książkach znajdowały się przepisy poświęcone właśnie rybom, jak w najnowszej pozycji Kuchnia Polska wg Karola Okrasy, oraz by na bieżąco rozwijać portfolio przepisów na rybne potrawy na stronie Kuchni Lidla  – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Firma Lidl stawia na współpracę z polskimi dostawcami. Wśród dostawców znajdują się liderzy rynkowi, tacy jak Tarczyński, Food Care, SM Mlekpol, Grupa Mlekovita, Grupa Animex, Sokpol czy ZPC Otmuchów, oraz przez lokalne firmy o wieloletniej tradycji, takie jak np. OSM Koło czy Średzka Spółdzielnia Mleczarska Jana. Wśród dostawców współpracujących z marką Lidl jest również firma Sona, działająca na polskim rynku od 1990 roku. Jest to rodzinna firma, dostarczająca milionom konsumentów ryby i owoce morza.
- Staramy się dobierać współpracujących z nami hodowców, którzy na pierwszym miejscu, tak jak my, stawiają jakość i najwyższe standardy. W połączeniu z zaawansowaną technologią produkcji uzyskujemy produkty, które cieszą się uznaniem najbardziej wymagających klientów. Współpraca z Lidlem daje nam poczucie stabilizacji ze względu na regularne zamówienia na nasze wyroby. Dzięki firmie Lidl, weszliśmy w nowy etap rozwoju. Rozbudowaliśmy park maszynowy i zwiększyliśmy zatrudnienie - mówi Marian Nawrot, właściciel firmy Sona.
Obecnie w ofercie stałej dostępny jest szeroki wybór ryb słodko- i słonowodnych, pochodzących z polskich łowisk. Jako firma odpowiedzialna społecznie Lidl posiada w swoim asortymencie produkty rybne certyfikowane przez MSC (Marine Stewardship Council), co świadczy o zrównoważonym rybołówstwie i legalnych, certyfikowanych połowach. Mając to na uwadze Lidl unika wprowadzania do sprzedaży ryb zagrożonych wyginięciem, jak również tych gatunków, których zasoby zostały uznane przez władze państwowe za szczególnie niskie. Według tej zasady w 2005 roku Lidl podjął decyzję o wstrzymaniu sprzedaży produktów z rekina, a jesienią 2007 roku produktów z okonia czerwonego i miecznika.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

Lidl stawia na ryby ze sprawdzonych łowisk

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.