Lidl rozwija ofertę produktów ekologicznych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-16 | 10:12
Rynek żywności ekologicznej to szybko rozwijający się segment o dużym potencjale. „Jesteś tym, co jesz” – coraz więcej osób, także w Polsce, wyznaje tę zasadę, sięgając po nieprzetworzone, naturalne i ekologiczne produkty. Motorem napędowym sprzedaży jest stale zwiększająca się świadomość konsumentów oraz wszechobecna moda na zdrowy styl życia. Sieć sklepów Lidl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, organizuje tydzień Bio, uzupełniając swoją dotychczasową ofertę Biotrend (ekologiczne jogurty, mleko, cytryny oraz sezonowe warzywa marchew, ziemniaki oraz pomarańcze i jabłka) o ekologiczne makarony, kaszę, masło, sery, musli, herbaty czy kawę.
Przyglądając się danym dotyczącym średnich wydatków na żywność Biow skali całej Polski, można dojść do wniosku, że jeszcze długo pozostaną one produktami niszowymi. Podczas gdy w Niemczech, Danii czy Szwajcarii sprzedaż produktów ekologicznych stanowi 5% rynku żywności, w Polsce jest to zaledwie 0,2%. W przeliczeniu na złotówki przeciętny Szwajcar na żywność Bio wydaje rocznie 640 zł, Duńczyk 142 zł, a Polak jedynie ok 11 zł.
Rynek żywności ekologicznej ma jednak szanse, aby w krótkim czasie stać się jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów. Eksperci z firmy badawczej Inquiry przewidują, że w 2015 r. wartość tego rynku wyniesie ok. 700 mln zł.  Na optymistyczne prognozy wpływa przede wszystkim rosnąca świadomość zdrowotna i żywieniowa Polaków oraz wszechobecna moda na zdrowy tryb życia. Polacy chcą być coraz zdrowsi, lepiej wyglądać i zdrowiej jeść. Co za tym idzie, są w stanie zapłacić więcej za produkty wysokiej jakości, które powstały bez użycia środków chemicznych.
Właśnie takie produkty zamierza w najbliższym czasie promować sieć Lidl, uzupełniając swoją dotychczasową ofertę Biotrend (jogurty, mleko, ziemniaki, marchew, jabłka, cytryny i pomarańcze) o ekologiczne makarony, kawę czy herbatę. Produkty będą dostępne od 13 marca.
 
- Rozwój oferty Bio jest odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów, którzy szukają ekologicznych produktów w przystępnej cenie. Warto przypomnieć, że Lidl znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu Greenpeace, oceniającego politykę odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. W swoich sklepach oferujemy także linie proekologicznych środków czystości W5 – ECO – tłumaczy Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.
Bio – z czym to się je?
Pojęcie „produkt BIO” dotyczy żywności wytworzonej bez oprysków, modyfikacji genetycznych, polepszaczy smaku i koloru, stymulatorów wzrostu, a także sztucznych nawozów. Produkty BIO są bardziej bezpieczne dla dzieci. Są też trwalsze i dłużej utrzymują świeżość. Miłośnicy ekologicznych produktów podkreślają ich walory smakowe, które są wynikiem naturalnych procesów, a nie dodatków chemicznych. Gospodarstwa, z których pochodzą te produkty, stosują wieloletni płodozmian oraz recykling substancji organicznych, które mają na celu utrzymanie odpowiedniej żyzności gleby, a także racjonalnie wykorzystują energię i zasoby naturalne, takie jak woda, gleba, materia organiczna oraz powietrze. Etykietami ze znakiem rolnictwa ekologicznego opatrzone są produkty marek Biotrend dostępne w sieci sklepów Lidl. Dodatkowo, do każdego artykułu firma Lidl posiada aktualny certyfikat wydawany przez dostawcę, potwierdzający ekologiczne pochodzenie produktu.
Lidl jest Bio
W ofercie Bio marki Lidl znajdują się owoce i warzywa, m.in. Bio-ziemniaki, Bio-jabłka, Bio-marchewki, Bio-kiwi, które posiadają certyfikację produkcji ekologicznej. Bio-cytryny z oferty Lidl nie są woskowane, więc nie ma konieczności sparzania ich przed użyciem. Dostępne są aktualnie w cenie 2,49 zł za opakowanie 500 g. Ponadto w ofercie znaleźć można również zdrowy i smaczny nabiał w promocyjnych cenach. Bio-mleko w cenie 2,49 zł za 1 litr, Bio-jogurty w różnych smakach w cenie 1,19 zł.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-06-01 do 2014-06-01

Zobacz także

Lidl rozwija ofertę produktów ekologicznych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.