Przyglądając się danym dotyczącym średnich wydatków na żywność Biow skali całej Polski, można dojść do wniosku, że jeszcze długo pozostaną one produktami niszowymi. Podczas gdy w Niemczech, Danii czy Szwajcarii sprzedaż produktów ekologicznych stanowi 5% rynku żywności, w Polsce jest to zaledwie 0,2%. W przeliczeniu na złotówki przeciętny Szwajcar na żywność Bio wydaje rocznie 640 zł, Duńczyk 142 zł, a Polak jedynie ok 11 zł.
Rynek żywności ekologicznej ma jednak szanse, aby w krótkim czasie stać się jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów. Eksperci z firmy badawczej Inquiry przewidują, że w 2015 r. wartość tego rynku wyniesie ok. 700 mln zł. Na optymistyczne prognozy wpływa przede wszystkim rosnąca świadomość zdrowotna i żywieniowa Polaków oraz wszechobecna moda na zdrowy tryb życia. Polacy chcą być coraz zdrowsi, lepiej wyglądać i zdrowiej jeść. Co za tym idzie, są w stanie zapłacić więcej za produkty wysokiej jakości, które powstały bez użycia środków chemicznych.
Właśnie takie produkty zamierza w najbliższym czasie promować sieć Lidl, uzupełniając swoją dotychczasową ofertę Biotrend (jogurty, mleko, ziemniaki, marchew, jabłka, cytryny i pomarańcze) o ekologiczne makarony, kawę czy herbatę. Produkty będą dostępne od 13 marca.
-
Rozwój oferty Bio jest odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów, którzy szukają ekologicznych produktów w przystępnej cenie. Warto przypomnieć, że Lidl znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu Greenpeace, oceniającego politykę odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. W swoich sklepach oferujemy także linie proekologicznych środków czystości W5 – ECO – tłumaczy Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.
Bio – z czym to się je?
Pojęcie „produkt BIO” dotyczy żywności wytworzonej bez oprysków, modyfikacji genetycznych, polepszaczy smaku i koloru, stymulatorów wzrostu, a także sztucznych nawozów. Produkty BIO są bardziej bezpieczne dla dzieci. Są też trwalsze i dłużej utrzymują świeżość. Miłośnicy ekologicznych produktów podkreślają ich walory smakowe, które są wynikiem naturalnych procesów, a nie dodatków chemicznych. Gospodarstwa, z których pochodzą te produkty, stosują wieloletni płodozmian oraz recykling substancji organicznych, które mają na celu utrzymanie odpowiedniej żyzności gleby, a także racjonalnie wykorzystują energię i zasoby naturalne, takie jak woda, gleba, materia organiczna oraz powietrze. Etykietami ze znakiem rolnictwa ekologicznego opatrzone są produkty marek Biotrend dostępne w sieci sklepów Lidl. Dodatkowo, do każdego artykułu firma Lidl posiada aktualny certyfikat wydawany przez dostawcę, potwierdzający ekologiczne pochodzenie produktu.
Lidl jest Bio
W ofercie Bio marki Lidl znajdują się owoce i warzywa, m.in. Bio-ziemniaki, Bio-jabłka, Bio-marchewki, Bio-kiwi, które posiadają certyfikację produkcji ekologicznej. Bio-cytryny z oferty Lidl nie są woskowane, więc nie ma konieczności sparzania ich przed użyciem. Dostępne są aktualnie w cenie 2,49 zł za opakowanie 500 g. Ponadto w ofercie znaleźć można również zdrowy i smaczny nabiał w promocyjnych cenach. Bio-mleko w cenie 2,49 zł za 1 litr, Bio-jogurty w różnych smakach w cenie 1,19 zł.