Liczba abonentów T-Mobile Polska rośnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-11-10 | 14:32
W trzecim kwartale o 25 tysięcy wzrosła liczba abonentów T-Mobile Polska, tym samym potwierdzając trwałe odwrócenie trendu z ostatnich kwartałów. Równocześnie na popularności zyskuje marka T-Mobile, co bardzo dobrze widać nie tylko w wysokiej liczbie blisko 5,5 miliona wyświetleń jej spotów reklamowych, ale również we wzroście podstawowych parametrów świadomości marki oraz satysfakcji klientów. Największy zasięg LTE w kraju sprawia, że klienci chętniej korzystają z Internetu w smartfonach i tylko w tym roku liczba wykorzystywanych przez nich danych wzrosła dwukrotnie.
T-Mobile Polska na koniec września 2016 roku obsługiwał 11,221 miliona klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,541 miliona i wzrosła o 25 tysięcy klientów w trzecim kwartale. Uzyskany rezultat potwierdza pozytywny trend wzrostowy widoczny w tym roku w bazie abonentów oraz skuteczność pro-klienckiej strategii rynkowej, działań związanych z uproszczeniem systemów obsługi oraz pozycjonowaniem marki. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,680 miliona i zmniejszyła się o 414 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Według danych opublikowanych przez GUS, w trzecim kwartale br. liczba kart SIM usług przedpłaconych zmniejszyła się w Polsce o około 2,2 miliona sztuk. Jest to w głównej mierze efekt wprowadzenia od 25 lipca br. obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych.
   
- W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju. Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 roku. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych - powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.
Dla T-Mobile Polska jednym z najważniejszych celów jest oferowanie klientom dostępu do usług telekomunikacyjnych w najlepszej jakości. Dlatego Spółka stale inwestuje w rozbudowę infrastruktury oraz pozyskanie zasobów niezbędnych do zagwarantowania użytkownikom doskonałych parametrów dostępu do sieci. W tym roku inwestycje T-Mobile Polska wyrażone w CAPEX wyniosły już 4,717 miliarda złotych. Firma w niespełna 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła swoim klientom ponad 1 000 stacji wykorzystujących je do świadczenia usług w technologii LTE. Dzięki temu zasięg sieci LTE T-Mobile Polska wzrósł z 83% w grudniu 2015 roku do aktualnie blisko 98% populacji kraju.
Klienci T-Mobile Polska mają do swojej dyspozycji największą sieć LTE w Polsce oraz elastyczne pakiety danych. W ciągu 9 miesięcy tego roku w sieci T-Mobile średnie wykorzystanie pakietu danych w smartfonie wzrosło dwukrotnie: z około 530 MB do ponad 1,1 GB miesięcznie. W odpowiedzi na ten trend T-Mobile zaproponował swoim klientom SuperNet z dostępem do najpopularniejszych aplikacji bez zużycia danych. T-Mobile, oferując najlepsze rozwiązania na rynku, udostępnia swoim klientom bezpłatny przez 4 miesiące dostęp do Netflixa, największej na świecie platformy VOD.
Obowiązek rejestracji kart SIM w systemie usług przedpłaconych jest wyzwaniem dla całego rynku. Dlatego klienci T-Mobile na kartę, Heyah oraz tuBiedronka otrzymują w bonusie za rejestrację możliwość korzystania z bezpłatnego Internetu nawet przez rok oraz nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci przez 30 dni. Do tego łatwe i proste sposoby rejestracji karty SIM oraz w standardzie podwójne doładowanie wraz z nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami do wszystkich w T-Mobile i Heyah.
W trzecim kwartale br. wyniki wielowymiarowego badania poziomu satysfakcji klientów ze świadczonych usług TRI*M pokazały wyraźny wzrost dla rynku prywatnego w T-Mobile w obszarach takich jak: poczucie bycia w dobrych rękach, ogólna ocena oferty, stosunek jakości do ceny czy jakość sieci w trakcie wykonywania połączenia. W tym okresie wzrosły również wszystkie najważniejsze wskaźniki świadomości marki w porównaniu z ubiegłym rokiem: TOM (Top of Mind) z 19% do 23%, świadomość spontaniczna marki z 68% do 74%. O popularności spotów reklamowych T-Mobile świadczy wysoka liczba ich wyświetleń na kanale YouTube, która wyniosła blisko 5,5 miliona. Do wzrostu popularności marki T-Mobile przyczyniły się również prowadzone w tym czasie projekty promocyjne, także z obszaru sponsoringu. Tegoroczna edycja międzynarodowego festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty dostarczyła niezapomnianych wrażeń dzięki 393 filmom z całego świata oraz koncertom sceny Electronic Beats. Sama platforma Electronic Beats zgromadziła społeczność ponad 450 tysięcy fanów zainteresowanych nowymi trendami w muzyce i w świecie kultury miejskiej. W koncertach i festiwalach, które wspierał Electronic Beats, uczestniczyło ponad 100 000 widzów, a drugie tyle mogło poczuć ich atmosferę dzięki prowadzonym transmisjom.
W trzecim kwartale br. w segmencie usług dla klientów biznesowych T-Mobile rozpoczął realizację największego kontraktu na dostarczenie urządzeń w Europie. W ramach kontraktu Poczta Polska może zamówić ok. 20 000 urządzeń z kartami SIM oraz ok. 9 000 signature padów. Dzięki zaoferowaniu najlepszych warunków T-Mobile Polska będzie realizował dwa ważne projekty dla firm z sektora energetycznego. Dla ENEA Operator zapewni 7 000 kart SIM, a dla PGE Dystrybucja minimum 10 000 kart SIM, które będą wykorzystywane m.in. do odczytu danych pomiarowych, alarmów i zdarzeń ze stacji sieci energetycznej.
Spółka oferuje przedsiębiorcom kompleksowe usługi ICT, zarówno mobilne, jak i stacjonarne. Raport UKE o przenoszalności numerów stacjonarnych w trzecim kwartale tego roku pokazuje, że T-Mobile pozyskał z rynku ponad 80 tysięcy numerów, co stanowi około 50% wszystkich przeniesionych numerów w tym czasie. Spółka z sumarycznym bilansem plus 64 tysięcy numer jest liderem rynku w tym segmencie.
W trzecim kwartale 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 miliarda złotych i były niższe o 1,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 milionów złotych i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.
      
- Przychody całkowite Spółki są na stabilnym poziomie. W trzecim kwartale T-Mobile zdecydowanie inwestował w rozwój największej sieci LTE w Polsce, marketing, pozyskanie klientów oraz częstotliwości. Wyniki finansowe w tym EBITDA Spółki odzwierciedla te działania, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych oraz roamingowych wynikające z większej aktywności użytkowników w tym okresie - powiedział Szabolcs Gaborjani, członek zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
W okresie od 1 lipca do 30 września 2016 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 543 milionów złotych. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2015 roku.
Tagi:
Oceń artykuł:

Liczba abonentów T-Mobile Polska rośnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.