Kto decyduje o tym, co jest modne?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-08-23 | 12:00
Jaką drogę muszą przebyć ubrania zanim trafią do szafy? Co decyduje o tym, że w najbliższym sezonie będą modne lata 80., buty na platformie, folkowe nadruki i minitorebki?
Jak wyjaśniają organizatorzy Targów Mody Poznań, trendy to nie tylko wizja guru mody, lecz przede wszystkim odzwierciedlenie wartości i nastrojów klientów. Wyłapywaniem tych tendencji zajmują się trendwatcherzy, którzy przeprowadzają analizę rynku opartą na badaniach socjologicznych i premierach wielkich domów mody. Następnie z takich raportów korzystają pozostałe marki, aby możliwie najlepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów.
Jednak zanim ubrania, obuwie i wszelkie dodatki trafią do sklepów, są weryfikowane na targach branżowych. Największą polską imprezą o charakterze biznesowym są Targi Mody Poznań, które rozpoczną się już 29 sierpnia br. Wydarzenie gromadzi aż pół tysiąca firm i marek z kilkunastu krajów. Właśnie na Targach Mody właściciele butików decydują, co będzie dostępne na rynku.
- Odwiedzają nas zarówno właściciele sklepów z małych miejscowości, jak i managerowie dużych sieci handlowych. Wielkość działalności nie ma znaczenia – wszystkich łączy chęć poznania najnowszych trendów i znalezienie najlepszej oferty dla klientów. Targi są bardzo ważną częścią przemysłu mody, ponieważ jest to jedyna okazja dla przedsiębiorców, aby zobaczyć tysiące produktów z różnych części świata – wyjaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor Targów Mody Poznań.
 
Jakimi kryteriami kierują się właściciele i managerowie sklepów, którzy wybierają kolekcje dla klientów? Jak wynika z badań Międzynarodowych Targów Poznańskich (2015 r.) dla polskich przedsiębiorców najważniejsze są kolejno: jakość materiałów, cena oraz atrakcyjne wzornictwo. Podobne wyniki odnotowano w przypadku zagranicznych przedsiębiorców. Przy czym ciekawy design jest dla nich ważniejszy niż koszt produktu.
Istotnym elementem wpływającym na decyzje zakupowe jest również pochodzenie produktów. Coraz więcej osób rezygnuje z sieci zakupowych i decyduje się na slow fashion – modę tworzoną w ich rodzimym kraju, szytą z dobrej jakości tkanin. W tym duchu powstał projekt Polska Moda, który wyróżnia marki produkujące wyłącznie w kraju. Kartonowe przywieszki z logotypem inicjatywy pojawiły się już na witrynach sklepowych w całej Polsce. Informują one, że w środku znajdują się polskie produkty. Kampania społeczna Polska Moda spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem – w promocję pomysłu zaangażował się także mister Polski Rafał Maślak, który został ambasadorem projektu. Polscy producenci cieszą się dużą popularnością również na Targach Mody Poznań. Według analizy organizatorów, zarówno polscy, jak i zagraniczni biznesmeni najczęściej poszukują marek z polską metką.
Ważną część targowych wydarzeń stanowią pokazy mody – w Poznaniu zaplanowano ich aż czterdzieści. Prezentacje są obserwowane z dużą uwagą, a następnie omawiane na stoiskach z wystawcami. Większość marek przygotowuje propozycje na przyszły sezon, więc producenci mają czas na dopracowanie kolekcji. Okazuje się, że nawet niewielkie sklepy mają wpływ na to, co będzie modne w kolejnych miesiącach.
Wstęp na Targi Mody Poznań dla sklepów jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji. Więcej szczegółów znajduje się na stronie internetowej www.targimodypoznan.pl
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-09-28 do 2016-10-02

Kto decyduje o tym, co jest modne?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.