Czytelnicy chętnie sięgali również po kolekcje książkowe, przygotowywane przez wydawców – m.in. thrillery prawnicze Johna Grishama wydane w serii „W świetle prawa” (Ringier Axel Springer), kryminały Aleksandry Marininy wydane w ramach kolekcji „Seria z pistoletem” (Edipresse Polska) czy cykl szokujących autobiografii „Dramaty kobiet. Prawdziwe historie” (Edipresse Polska). Zainteresowaniem cieszyły się także kolekcje książek polskich autorów – „Powieści dla kobiet”, w której znalazły się książki Moniki Szwai i „Śladami zbrodni” z kryminałami Remigiusza Mroza.
W pierwszej połowie 2017 r. rynek prasowy wzbogacił się także o nowe magazyny poradnikowe (7) i wydawnictwa poświęcone kulinariom (6) oraz sprawom społeczno-politycznym (6). Największą ilością nowych tytułów wzbogaciła się kategoria pism o tematyce zdrowia i medycyny (11). Aż 8 z nich jest poświęcone metodom niekonwencjonalnym i ziołolecznictwu.
– Zmieniające się upodobania i potrzeby czytelnicze znacząco wpływają na rynek prasowy. Wydawcy bacznie obserwują trendy i elastycznie dostosowują swoją ofertę. Nowe tytuły powstają w odpowiedzi na zapotrzebowanie czytelników, którzy są bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Czasopisma są doskonale dopasowane do danej grupy odbiorców – pod względem zawartości merytorycznej, szaty graficznej, częstotliwości ukazywania się i oczywiście ceny. Dzięki takim działaniom wydawców nasza oferta wzbogaciła się o wiele tytułów skierowanych do konkretnego czytelnika, co przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.