W 2016 r. w ofercie dystrybucyjnej Kolportera pojawiło się blisko 300 różnego rodzaju wydawnictw, w tym około 70 czasopism. To znacznie więcej niż w poprzednim roku.
Widzimy wyraźnie tendencję wzrostową jeśli chodzi o ilość różnego rodzaju wydawnictw, które trafiają do naszej dystrybucji. W porównaniu do 2015 r. ilość nowych tytułów wzrosła o ok. 70 procent. Wydawcy bardzo dobrze odczytują zmieniające się potrzeby i zainteresowania czytelników i stale dostosowują swoją ofertę do ich preferencji. Mowa oczywiście nie tylko o czasopismach czy gazetach, ale także wydawnictwach kolekcjonerskich, książkowych, okolicznościowych. Rynek prasowy uległ pod tym względem znaczącym zmianom – dziś wydawcy nie koncentrują się wyłącznie na typowo prasowym segmencie, ale poszerzają swoje porfolio o zupełnie nowe propozycje
– mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Największą grupę nowości wydawniczych 2016 stanowiły wydawnictwa do zbierania naklejek i kart – na rynku ukazało się 80 różnych produktów wchodzących w skład kolekcji tematycznych. Liderami w tym segmencie są produkty należące do kolekcji piłkarskich. W 2016 r. na rynku pojawiły się także nowe kolekcje książkowe – m. in. ABC. Klasyka polska”, „Anatomia zbrodni”, „Bestsellery Fantasy Trudi Canavan”, „Bestsellery kryminalne Charlotte Link”, „Światy równoległe. Fantastyczna kolekcja”, czy „Kanon literatury dziecięcej”. W sumie wydawcy – głównie Edipresse Polska i Ringier Axel Springier – wprowadzili na rynek 26 kolekcji książkowych.
Kolekcje książkowe to już stała pozycja w nowościach wydawniczych, co roku wydawcy przygotowują naprawdę interesujące tytuły, wydane w atrakcyjnej formie. Są lubiane i cenione przez czytelników. Podobnie jak pozostałe kolekcje – tzw. partworkowe, czyli składające się z ograniczonej liczby wydań, z których każde zawiera jeden element kolekcji lub kolekcje typu „build-up”, w których każdy magazyn zawiera część modelu do samodzielnego złożenia
– mówi Dariusz Materek.