O około 270 sezonowych punktów sprzedaży zwiększyła się tego lata sieć odbiorców prasy, korzystających z oferty Kolportera.
Spółka co roku przez kilka miesięcy dostarcza prasę do kiosków, saloników i małych sklepów, które działają wyłącznie sezonowo. Tego typu punkty sprzedaży uruchamiane są głównie w pasie nadmorskim, tylko na czas letnich wakacji.
Okres wakacyjny dla tych punktów jest dość płynny, w niektórych miejscowościach sezonowa sprzedaż rozpoczyna się w maju, a kończy pod koniec września. Wszystko zależy od pogody. Oczywiście, ładna pogoda jest korzystna zarówno dla sprzedawców, jak i dla nas, bo wtedy sezonowa sprzedaż trwa dłużej
– mówi Michał Zbytek, dyrektor Pionu Sprzedaży w Departamencie Dystrybucji Prasy Kolportera.
Średnio podczas letniego sezonu urlopowego sprzedaż prasy w nadmorskim pasie wzrasta o ok. 100 proc., a w przypadku niektórych punktów sprzedaży nawet o kilkaset procent. Wymaga to zagwarantowania dostawy odpowiednich nakładów.
– Wzrost liczby obsługiwanych w okresie letnim punktów, jak i ilości prasy dostarczanej do punktów wymaga zapewnienia dodatkowego transportu na trasach kolportażowych. Ze względu na wysoką, okresową dynamikę przyrostu sprzedaży u klientów konieczne jest także ścisłe monitorowanie poziomu dostaw do punktów sprzedaży – mówi Jarosław Jagiełło, dyrektor Oddziału Kolportera w Gdańsku.