Nowa kawiarnia Starbucks zajmuje powierzchnię 136 mkw. i oferuje łącznie 38 miejsc siedzących, głównie wygodnych foteli, sof i krzeseł. Planowane jest także otwarcie ogródka oferującego dodatkowe 26 miejsc, który będzie działał w sezonie wiosenno-letnim. Wystrój wnętrza utrzymany jest w ciepłych, pastelowych kolorach, w odcieniach beżu oraz kawy i dominują w nim elementy drewniane. Wyjątkową atrakcją dla klientów będą niepowtarzalne, odrestaurowane malowidła z legendarnej kawiarni Lajkonik autorstwa jej dawnych bywalców, malarzy i grafików, m.in. Zbigniewa Lengrena (autora słynnego Profesora Filutka), Jerzego Flisaka, Eryka Lipińskiego i Anny Gosławskiej-Lipińskiej czy Jerzego Srokowskiego. Pełne humoru murale, przedstawiające m.in. pisarza Antoniego Słonimskiego (w dorożce nr 13) czy Henryka Tomaszewskiego, artystę grafika, będą ponownie cieszyć oczy warszawiaków. Oprócz odrestaurowanych malowideł, w kawiarni została odtworzona oryginalna lampa sufitowa z Lajkonika.
-
Bardzo cieszymy się, że możemy otworzyć kolejną kawiarnię Starbucks w miejscu o tak ciekawej historii, jakim jest lokal przy Placu Trzech Krzyży, gdzie niegdyś znajdowała się legendarna kawiarnia Lajkonik. Wierzymy, że ponowne udostępnienie mieszkańcom Warszawy słynnych malowideł z Lajkonika ma nie tylko ogromne znaczenie dla Starbucks, ale również dla całej lokalnej społeczności. Pragniemy kontynuować kawiarniane tradycje warszawiaków i oferować im najwyższej jakości kawę w niepowtarzalnej atmosferze – powiedział Michael Hudspeth, Starbucks Brand President na region Europy Środkowo-Wschodniej.
-
Dawny Lajkonik był miejscem kultowym. Spotykali się w nim "szpilkowi" artyści karykatury, najczęściej w piątki po odebraniu honorariów w kasie redakcji pobliskich "Szpilek". W latach 70. ubiegłego wieku spędzałem tu miłe chwile w towarzystwie Karola Ferstera, Zbigniewa Kiulina, Juliana Bohdanowicza, Zbigniewa Ziomeckiego, Antoniego Chodorowskiego i wielu, wielu innych znakomitych artystów. Cieszę się,
że firma Starbucks postanowiła odrestaurować te malowidła i mam nadzieję, że dzięki temu sztuka karykatury i satyry stanie się bliższa wszystkim odwiedzającym kawiarnię, a w szczególności młodemu pokoleniu – powiedział Zygmunt Zaradkiewicz, dyrektor Muzeum Karykatury w Warszawie.
Nowa kawiarnia Starbucks będzie czynna od poniedziałku do czwartku w godzinach 7:30-21:00, w piątki od 7:30 do 23:00, w soboty od 9:00 do 23:00 oraz w niedziele od 9:00 do 21:00. Lokal zapewni bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi). Zatrudnienie znalazło w nim 12 osób.
Kawiarnia Starbucks przy Placu Trzech Krzyży 16 to jedenasty lokal firmy w Warszawie i jednocześnie 22. w Polsce. Oprócz niej firma zarządza trzema kawiarniami we Wrocławiu, dwiema w Poznaniu, dwiema w Gdańsku i po jednej w Krakowie, Gdyni, Szczecinie oraz Bielanach Wrocławskich. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2011 roku w Polsce funkcjonowało dwadzieścia kawiarni Starbucks.
Kawiarnie Starbucks oferują szeroki wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffè Latte, Caffè Mocha czy Cappuccino. Dostępne są także napoje miksowane z lodem Frappuccino w rozmiarach tall, grande oraz venti. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku. W europejskich kawiarniach Starbucks wszystkie napoje na bazie espresso przygotowywane są z ziaren z certyfikatem Fairtrade.
Menu Starbucks obejmuje również zimne napoje, szereg wypieków i ciastek, a także przekąsek przygotowanych specjalnie na śniadanie, lunch czy deser. Są wśród nich kanapki, wrapy, quiche, sałatki, bajgle, ciasta, muffiny oraz inne smakołyki, które swój niepowtarzalny smak zawdzięczają różnorodności i bogactwu składników. Wszystkie potrawy doskonale smakują w połączeniu z każdym z oferowanych przez Starbucks napojów kawowych oraz kaw ziarnistych.
Starbucks pragnie także zapewnić swoim partnerom (tak właśnie w Starbucks nazywani są pracownicy) oraz klientom miejsce dające im poczucie przynależności. Goście kawiarni mogą oderwać się tu od codziennych zajęć oraz spotkać z przyjaciółmi, aby wspólnie wypić kubek pysznej kawy. Dla partnerów jest to miejsce, gdzie mogą dzielić się klientami swoją pasją do kawy i życia sprawiając, że goście będą chętnie wracali
do kawiarni Starbucks. We wszystkich kawiarniach w Polsce partnerzy organizują degustacje kaw oraz seminaria kawowe, spotkania tematyczne oraz różnorodne wydarzenia angażujące lokalne społeczności.
AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza dwunastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje sześć kawiarni. W 30 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się ponad 1 600 kawiarni Starbucks.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o kawiarniach Starbucks w centrach handlowych
Tagi: