Warszawską premierę poprzedził pilotaż w katowickiej Galerii 3 Stawy, gdzie już od końca czerwca br. goście salonu korzystają z nowych możliwości.
W odpowiedzi na potrzeby klientów Empik wprowadza pionierskie rozwiązania, które umilą i ułatwią zakupy w salonach.
–
Docelowo metamorfozę przejdzie 30 największych sklepów, a każdy nowo otwarty Empik będzie tworzony w tej koncepcji. W mniejszych, istniejących lokalach zostaną wprowadzone kluczowe elementy projektu – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.
Do najważniejszych nowości należy interaktywne urządzenie multimedialne, które funkcjonuje jak personalny doradca każdego klienta. Ten wirtualny księgarz kompleksowo wyszukuje produkty, a następnie wyświetla mapę ze wskazówkami, jak do nich trafić. Jeśli danej pozycji nie ma akurat na półce – pokazuje inne salony, w których jest dostępna oraz umożliwia złożenie zamówienia z bezpłatną dostawą do Empiku. To rozwiązanie dla osób, które wiedzą, czego szukają. Aplikacja pomoże także klientom, którzy chcieliby kupić prezent, ale nie mają pomysłu, więc szukają porady i inspiracji. Wystarczy określić kogo i z jakiej okazji chce się obdarować, następnie wybrać zainteresowania czy nawet ulubione marki danej osoby, a aplikacja przygotuje gotowe pomysły w różnych kategoriach cenowych.
Kolejną nowością są duże ekrany w centrum sklepu, na których będą prezentowane aktualności ze świata kultury i rozrywki.
Badania przeprowadzone przez Empik wykazały, że aż 60% klientów odwiedza salony sieci dla przyjemności, szukając pomysłów na ciekawe spędzenie wolnego czasu czy interesujących publikacji. Wiele osób przychodzi do Empiku, aby przejrzeć książki i prasę, dlatego w przestrzeni sklepowej pojawią się wygodne siedziska. Dla rodzin przygotowano wyjątkową strefę, w której dzieci znajdą niespodziankę skrywaną przez pomarańczowy regał w kształcie litery „e”. To multimedialna książka o…książkach – ze stronami, na których wśród animacji znajdują się interaktywne elementy uruchamiane dotykiem.
W aranżacji nowego Empiku dominują przyjazne kolory. Dużą wagę przywiązano do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie będzie znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono jasny język kolorów, który ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik albo dostępnych tylko w tej sieci. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20.
–
Naszym celem było stworzenie projektu, który zachwyci klienta. Empik „na zawsze nowy” – bo tak roboczo nazwaliśmy nasz projekt – opowiada klientowi fascynującą i ekscytującą historię. Także przez połączenie świata realnego z internetowym światem empik.com. Nowy Empik inspiruje do odkrywania kultury i rozrywki, jest przewodnikiem po ciekawych formach spędzania wolnego czasu. Jednym słowem – to miejsce, które celebruje kreatywność, ciekawość i radość z odkrywania ciągle czegoś nowego – powiedziała Mariann Wenckheim, dyrektor 20.20.
Tagi: