Klienci Silesii City Center wydali ponad 42 mln zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-23 | 11:27
W miesiąc w katowickiej Silesia City Center klienci wydali więcej, niż będzie kosztowała Katowice modernizacja ul. 3-go Maja. Ponad 42 miliony w miesiąc – tyle klienci wydają w centrum handlowym.
Gdzie mieszkańcy Śląska wydają najwięcej? W katowickiej Silesia City Center. Tylko w czerwcu klienci, tego największego centrum handlowego na Śląsku zostawili w jego kasach astronomiczną sumę ponad 42 miliony złotych! To aż o 7% więcej niż przed rokiem. Ale to nie jedyny rekord galerii. Od początku roku Silesia City Center notuje stały wzrost liczby odwiedzających ją osób. W trzecim tygodniu kwietnia zanotowano rekordowy, bo 59% wzrost w porównaniu z podobnym okresem w 2011 roku. Od stycznia centrum odwiedziło aż 7 888 803 osób o ponad 1 milion osób więcej niż rok temu. Rekordowy był także początek wakacji, w zaledwie dwa tygodnie centrum odwiedziło ponad 605 tys. osób.
Śląsk dobrze ubrany i wydany
Zaciskanie pasa zdaje się nie być mocną stroną mieszkańców Śląska. W zaledwie miesiąc i tylko w jednym centrum handlowym wydali oni ponad 42 miliony złotych, najwięcej pieniędzy zostawiając w sklepach z ubraniami. Aż 54% deklaruje, że w Silesia City Center wydaje zdecydowanie więcej, niż w innych centrach handlowych na Śląsku i w Zagłębiu – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown.
Średnio podczas jednego wypadu wydajemy od 50 do 99 zł. Taką kwotę podaje aż 28%, 8% na zakupach uwalnia z karty ponad 400 zł. Najwięcej wydajemy na elektronikę, średnio 393 zł, na ubrania 157 zł, na buty i galanterię 125. Na jedzenie tylko 77 zł. – wynika z danych SMG/KRC.
- Sprzęt AGD i RTV, biżuteria, ubrania, obuwie, kosmetyki, turystyka i zabawki dla dzieci, to rzeczy, na które dziś wydajemy powyżej 100 złotych podczas jednego wypadu do centrum handlowego. A zważywszy na fakt, że centrum handlowe odwiedzamy często 2-3 razy w tygodniu i spędzamy w nim od 2 do 5 godzin te wydatki windują u niektórych do ponad 1 tysiąca tygodniowo. Ta grupa jest coraz liczniejsza. Klienci wydający powyżej 400 złotych generują aż 40% miesięcznego obrotu centrum handlowego – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
Centrum handlowe już nie jest muzeum
Centra handlowe przestały być dla nas także miejscem, do których przychodzimy tylko oglądać rzeczy. Dziś ponad 60% wizyt w sklepie kończy się zakupem – podaje SMG/KRC. W przypadku sklepów odzieżowych jest to aż 69% przypadków, tyle samo w przypadku sklepów związanych ze zdrowiem i urodą. Przestaliśmy także „zwiedzać” księgarnie, obecnie aż 58% wizyt kończy się zakupem książki. Nie działamy także pod wpływem impulsu, aż 75% zakupów jest zaplanowana.
- Klienci centrów handlowych wydają więcej, ale robią to o wiele bardziej świadomie. Często zanim wybiorą się na zakupy sprawdzają ceny w sklepach internetowych, porównują, szukają w sieci rzeczy, które kupują w normalnych sklepach – wylicza Drzewiecka.
Tych klientów także przybywa. I to nie tylko w katowickiej Silesia City Center. W czerwcu w centrach handlowych w całej Polsce liczba odwiedzających wzrosła o 6,2% w stosunku do czerwca 2011. W relacji do maja, aż o 9,3% – wynika z FootFall Indeks Polska. Silesia City Center z kolei od początku 2012 roku zanotowała średni wzrost odwiedzających na poziomie 25,5%
Statystyki:
Ile wydajemy w centrach handlowych?
400 zł i więcej – 8%, 200-399 zł – 12%, 150-199 zł – 9%, 100-149 – 15%, 50-99 zł – 28%, 20-49 zł – 29%
SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesii City Center
Zobacz sklepy w Silesii City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-06-02 do 2012-06-02

Zobacz także

Klienci Silesii City Center wydali ponad 42 mln zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.