Po otwarciu 5 sklepów oraz centrum logistycznego w Rosji w 2014 roku, Kiabi wzmacnia swoją pozycję w Europie Wschodniej, planując otwarcie kilku placówek w Warszawie w systemie franczyzowym. Pierwszy polski sklep został otwarty na początku 2015 roku, w centrum handlowym Blue City w Warszawie.
Polska jest 10. krajem lokalizacji Grupy, z 38,5 mln mieszkańców, z czego 1,7 miliona to mieszkańcy Warszawy, dlatego stanowi dla Kiabi rynek strategiczny, na którym docelowo chce otworzyć dwadzieścia sklepów. Znakami szczególnymi marki są: kolorowa moda w stylu fun; zespół, którego głównym wyznacznikiem jest słuchanie potrzeb klientów; konkurencyjne ceny oraz różnorodna oferta dla całej rodziny. Na tych atutach marka chce budować swoją renomę na polskim rynku.
Opierając się na swojej nowej koncepcji zarządzania średnią powierzchnią 1,6 tys. m kw., Kiabi chce rzucić wyzwanie markom obecnym już w centrach handlowych. „Happy fashion, happy prices” – tak brzmi hasło francuskiej marki, pragnącej zostać ulubionym sklepem Polaków w sektorze mody.
Pierwszy sklep został otwarty w warszawskim Blue City, które skupia ponad 200 sklepów i punktów usługowych. Po pierwszym etapie otwarcia sklepów w stolicy, Kiabi stawia sobie za cel inne miasta takie jak Kraków, Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań, Wrocław.
Planowany rozwój marki za granicą
Celem na najbliższe 5 lat dla marki Kiabi jest realizacja 50% swojej sprzedaży poza granicami Francji (dziś jest to 20%). Marka będzie wzmacniać swoją pozycję w krajach, w których jest już dobrze znana i rozpoznawana (Francja, Hiszpania, Włochy, Rosja) poprzez otwieranie nowych sklepów w centrach handlowych. W 2015 roku Kiabi chce przekroczyć próg 500 sklepów na świecie, otwierając 30 sklepów, z czego 21 będzie zlokalizowanych za granicą. Po Polsce marka będzie obecna w 3 nowych krajach (w systemie franczyzy): w Arabii Saudyjskiej, jednym z krajów Maghrebu oraz jednym z krajów Afryki Subsaharyjskiej.
Tagi: