Kampania "Rak. To się leczy!" pod patronatem Galeriehandlowe.pl

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-07 | 14:50
Choroba naszej cywilizacji. Atakuje bez względu na wiek, zasobność portfela czy styl życia. Czasem bywa bezlitosny, ale coraz częściej udaje się z nim wygrać. Wcześnie wykryty i właściwie leczony może być pokonany nawet w stu procentach. Na świecie jest już 28 mln ludzi, którzy wygrali z rakiem. To oznacza, że coraz więcej nowotworów złośliwych przestaje być chorobą śmiertelną.
Polacy nie doceniają wagi profilaktyki, przede wszystkim w kwestii zdrowia i życia. Nie badają się, bo wolą „nie wiedzieć” lub zgłaszają się, gdy choroba jest zaawansowana a jej leczenie jest trudniejsze i kosztowniejsze. Według prognostyk, nowotwory będą głównymi chorobami w Polsce. W 2009 roku na raka zachorowało prawie 140 tys. osób. Obecnie ponad 300 tys. osób jest chorych i żyje z nowotworem. A te liczby, według statystyk polskich, mogą się zwiększać.
Najgorsi wrogowie w profilaktyce i leczeniu nowotworów. Dla wielu Polaków rak oznacza wyrok. Niewiedza na temat tej choroby czyni z niej społeczne tabu. Konieczność wycofania się z życia zawodowego i społecznego. Poczucie bezsilności i izolacji. Nawet sposób mówienia o raku przesiąknięty jest defetyzmem a przecież pozytywne nastawienie jest niemal tak samo ważne jak odpowiednia terapia.
Celem kampanii jest przekonanie Polaków do badań, nauczenie ich, że rak jest chorobą, którą można skutecznie leczyć. Kampania pragnie także obalić szkodliwe stereotypy związane z rakiem, przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Organizatorzy zaprosili znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań. Mówią oni językiem lekkim, filmowym o sprawach nielekkich. Ale właśnie o to chodzi, aby edukować bez straszenia i pokazywać, że badanie daje nadzieję na wyleczenie. Taka edukacja, włożona w usta Ewy Szykulskiej, Stanisława Mikulskiego, Cezarego Pazury, Jarosława Boberka a przede wszystkim Jerzego Stuhra, który pokonał raka, jest najbardziej przekonująca.
W kampanię zaangażowane są fundacje i stowarzyszenia zrzeszone w Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych – na co dzień wspomagających pacjentów i ich rodziny, firmy farmaceutyczne specjalizujące się w terapii nowotworów, media i wielu innych partnerów dobrej woli. W ramach kampanii zostanie zorganizowanych 5 akcji społecznych w centrach handlowych. Podczas "weekendów onkologicznych" odbędzie się walka z symbolicznym rakiem, bezpłatne konsultacje lekarskie oraz zabawy edukacyjne dla rodzin:
8-9 marca: Silesia City Center, Katowice
15-16 marca: Poznań City Center
22-23 marca: Millenium Hall, Rzeszów
29-30 marca: CH Karolinka, Opole
5-6 kwietnia: Bonarka City Center, Kraków

Podczas każdej z akcji będzie można skorzystać z bezpłatnych konsultacji lekarskich oraz porad specjalistów z zakresu: onkologii, dermatologii i zdrowego odżywiania. Lekarze odpowiedzą na każde pytanie, a w razie konieczności skierują na specjalistyczne badania. Dodatkową atrakcją będzie ring bokserski, na którym będzie można znokautować symbolicznego raka – zgodnie z hasłem i nazwą kampanii „Rak. To się leczy!”. Chętni będą mogli także wziąć udział w zabawach i konkursach edukacyjnych dla rodzin oraz bezpłatnie otrzymać poradnik akcji „Wiedzieć znaczy działać”.
W tegorocznej edycji kampanii organizatorzy – podążając za Europejskim Kodeksem Walki z Rakiem apelują: nie pal, odżywiaj się prawidłowo (unikaj otyłości), bądź aktywny fizycznie, unikaj mocnego opalania. Wskazują w ten sposób 4 proste zasady, które każdy z nas może wdrożyć do swojego życia już dziś i z dużym prawdopodobieństwem uniknąć choroby nowotworowej.
Patronem medialnym kampanii jest m.in. portal Galeriehandlowe.pl.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-06-01 do 2014-06-01

Zobacz także

Kampania "Rak. To się leczy!" pod patronatem Galeriehandlowe.pl

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.