W czasach, które mogą się wydawać niepewne JYSK szuka lokalizacji dla nowych sklepów i planuje rozwój swojej sieci. To wyjątkowe działanie w kontekście dyskusji o przyszłości wielu sieci handlowych i centrów handlowych. W czasie kiedy kilka sieci handlowych oficjalnie zadeklarowało zamykanie swoich sklepów w centrach handlowych, duńska sieć sklepów JYSK, sprzedająca wyposażenie wnętrz, planuje przyspieszenie tempa ekspansji na polskim rynku. JYSK Polska obejmuje obecnie 234 sklepy w całym kraju oraz sklep online.
Epidemia koronawirusa w Polsce zmusiła wielu przedsiębiorców do przeniesienia działalności do sfery online. Sprzedaż produktów w Internecie bije rekordy popularności. JYSK jednocześnie rozwijając sklep online, inwestuje w tradycyjną sprzedaż stacjonarną, kontynuuje ekspansję i poszukuje nowych lokali.
Dotychczas z powodzeniem otwieraliśmy w Polsce 10-15 sklepów rocznie. Ponieważ wszystko wskazuje na to, że polscy klienci bardzo nas polubili, chcielibyśmy mocno przyspieszyć tempo naszej ekspansji. Zakładamy, że docelowo w Polsce jest miejsce dla około 500 sklepów z logo naszej firmy
- zapowiada Piotr Padalak, Dyrektor Generalny JYSK Polska.
Firma JYSK poszukuje powierzchni pod działalność handlu detalicznego z branży wyposażenia wnętrz. Skala planowanej ekspansji powoduje, że sieć zainteresowana jest udziałem zarówno w nowych projektach, jak i najmem w obiektach już funkcjonujących.
Jesteśmy bardzo otwarci na współpracę z właścicielami lokali handlowych. Interesują nas zarówno powierzchnie w parkach handlowych, obiekty wolnostojące, jak i przestrzenie w galeriach handlowych. W tych ostatnich w związku z epidemią COVID-19 zrobiło się ostatnio luźniej, tym bardziej, że niektóre z sieci handlowych oficjalnie deklarują wycofywanie się z tego typu obiektów. Wierzymy, że na rynku zwyciężą te sieci, które będą obecne we wszystkich kanałach sprzedaży, oczywiście wliczając w to handel online
– dodaje Piotr Padalak.
Optymalną wielkością dla działalności sklepu JYSK jest powierzchnia około 1.250 m2 w tym nie mniej niż: 950 m2 sali sprzedaży; 250 m2 magazynu; 50 m2 zaplecza sanitarno-biurowego. Pożądane są powierzchnie jednolite (szerokość sali sprzedaży nie mniejsza niż 18m), o regularnym kształcie, położone na parterze.
Co ciekawe JYSK planuje rozwój nie tylko w największych polskich miastach. Na chwilę obecną firma zainteresowana jest także miastami powyżej 20 tysięcy mieszkańców. To sprawi, że powstaną tam nowe miejsca pracy.