Jones Lang LaSalle: Zmienia się wyraźnie obraz ulic handlowych w Warszawie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-11-21 | 16:00
Jones Lang LaSalle podsumował najważniejsze trendy na warszawskim ryku nieruchomości handlowych według stanu na koniec 3 kw. 2011 r.
Najważniejsze wnioski płynące z raportu:
• Warszawa nadal uznawana jest za jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji nie tylko w Polsce, ale również w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Brak nowych powierzchni handlowych w 3 kw. 2011 r., w połączeniu z 1% wskaźnikiem pustostanów wpływa na wzrost zainteresowania stolicą zarówno wśród sieci handlowych, jak i deweloperów. Rosnący potencjał rynku wynika również z rozwoju nowych dzielnic miast, znaczącej siły nabywczej jej mieszkańców oraz poprawie infrastruktury drogowej związanej z budową węzła Łopuszańska w Alejach Jerozolimskich, Mostu Północnego, obwodnicy ekspresowej oraz przebudową Trasy Toruńskiej.
• W 3 kw. 2011 r. w budowie były jedynie dwa obiekty, zlokalizowane w centrum miasta: Wolf Bracka (10 000 mkw.) oraz Galeria Miejska Plac Unii (16 250 mkw.). Aktualnie wiele projektów znajduje się w fazie planowania, które po oddaniu do użytkowania mogą mieć znaczący wpływ na funkcjonowanie istniejących już obiektów handlowych. Do grona aktywnych graczy na rynku warszawskim należy zaliczyć GTC (2 centra), Atrium, Neinver oraz Tesco.
• Zmienia się wyraźnie obraz głównych ulic handlowych. Luksusowe marki, takie jak Escada i MarcCain przeniosły się do nowo oddanego biurowca Mokotowska Square. Otwarcie flagowego sklepu H&M przy ul. Nowy Świat podniosło atrakcyjność tego rejonu, podobnie jak pojawienie się butiku nowej, niemieckiej marki Rena Lange w rejonie Placu Trzech Krzyży. Przy ulicy Marszałkowskiej natomiast swój sklep otworzył Peacocks.
• W 3 kw. 2011 r. swoje pierwsze sklepy na polskim rynku otworzyły takie marki jak: Desigual, Groovy Kids, Jogen Fruz oraz długo oczekiwany GAP. Dodatkowo, niedługo swoją działalność w Polsce rozpocznie również szwedzka sieć Jula. Jej pierwsze markety pojawią się w parkach handlowych na Targówku i w Jankach.
• Stawki czynszowe utrzymują się na stałym poziomie. Czynsz za najlepsze lokale do 100 mkw. w wiodących centrach handlowych waha się w granicach od 70€ do 90€/ mkw./ m-c. Stabilne są również stawki przy głównych ulicach (Nowy Świat, Chmielna, Plac Trzech Krzyży, Marszałkowska) i wynoszą od 75€ do 95€/ mkw./ m-c.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Jones Lang LaSalle: Zmienia się wyraźnie obraz ulic handlowych w Warszawie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.