Jak skutecznie komunikować do klienta w miejscu sprzedaży?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-09-08 | 18:00
Klienci są obecnie bardzo wymagający wobec marki, dlatego warto stosować narzędzia, które uwzględnią potrzeby konsumentów i sprawią, że będą się oni czuli dobrze w miejscu sprzedaży.
Muzyka ma znaczenie
Atmosfera panująca w sklepie jest bardzo ważna – od niej zależy czy klient spędzi więcej czasu w danym miejscu, czy zrobi zakupy, wróci i poleci innym odwiedzone miejsce. Dobrze dobrana muzyka ma wpływ na atmosferę panującą w sklepie. Potwierdza to wynik badania (IMS & Millward Brown "Badania efektywności reklamy In-store", 2016), w którym aż 83% badanych osób twierdzi, że muzyka dobrze wpływa na atmosferę w miejscu sprzedaży. Badanie pokazało również, że zapamiętało ją aż 81% klientów, którzy przebywali w galerii. Dobrze dobrana muzyka może zatrzymać klienta na dłużej w miejscu sprzedaży. Blisko 40% badanych twierdzi, że dzięki muzyce spędzają w sklepie więcej czasu. Ponadto muzyka ułatwia zakupy i sprawia, że czynność kupowania jest przyjemna.
– Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w sklepie, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Nie zapominajmy, że odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki – tłumaczy Jarosław Grzesica, doradca strategiczny Zarządu IMS.
Promuj markę w nietypowy sposób
Jak wypromować markę i nawiązać bezpośredni kontakt z klientem? Najlepiej wykorzystać do tego pop-up story – lokale, które są rozstawiane w danym miejscu na krótki czas. Lokalizuje się je w miejscach o naturalnie dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych czy przy ruchliwych ulicach. Pop-up store to wydarzenie, wokół którego można budować komunikację 360 stopni, pozwalające firmom angażować klientów i nawiązywać z nimi interakcje w unikalnym środowisku.
– Pop-up store jest odpowiedzią rynku na potrzebę nowości, jest to sposób kontaktu marki z konsumentem w miejscu trafficowym – tłumaczy Paweł Czerski z IMS events, firmy oferującej kompleksowe przygotowanie, realizację i obsługę pop-up storów.
Rozwiązania interaktywne
Efektywnym narzędziem sprzedażowym są reklamy w mediach in-store, np. Mall TV. Według badań przeprowadzonych z inicjatywy IMS aż 15% klientów po obejrzeniu takiego komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Tego typu reklama buduje zaangażowanie i zainteresowanie produktem – badania pokazują, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży. Aby ułatwić klientowi poruszanie się po obiekcie i pomóc szybko wyszukać pożądany sklep czy ofertę, warto zainwestować w interaktywne wayfindery.
– Wayfindery to urządzenia niezbędne w każdym centrum handlowym. Pomagają w szybki sposób odnaleźć drogę do sklepu czy punktu usługowego – mówi Arkadiusz Świderski z IMS r&d.
Wayfindery mogą pełnić funkcję interaktywnych przewodników, które nie tylko wskażą drogę do sklepu, ale również pomogą odnaleźć lokal gastronomiczny, miejsce parkingowe, pokażą prognozę pogody lub repertuar kina.
Spółka IMS oferuje usługi z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-10-15 do 2016-10-16

Jak skutecznie komunikować do klienta w miejscu sprzedaży?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.