Muzyka ma znaczenie
Atmosfera panująca w sklepie jest bardzo ważna – od niej zależy czy klient spędzi więcej czasu w danym miejscu, czy zrobi zakupy, wróci i poleci innym odwiedzone miejsce. Dobrze dobrana muzyka ma wpływ na atmosferę panującą w sklepie. Potwierdza to wynik badania (IMS & Millward Brown "Badania efektywności reklamy In-store", 2016), w którym aż 83% badanych osób twierdzi, że muzyka dobrze wpływa na atmosferę w miejscu sprzedaży. Badanie pokazało również, że zapamiętało ją aż 81% klientów, którzy przebywali w galerii. Dobrze dobrana muzyka może zatrzymać klienta na dłużej w miejscu sprzedaży. Blisko 40% badanych twierdzi, że dzięki muzyce spędzają w sklepie więcej czasu. Ponadto muzyka ułatwia zakupy i sprawia, że czynność kupowania jest przyjemna.
–
Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w sklepie, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Nie zapominajmy, że odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki – tłumaczy Jarosław Grzesica, doradca strategiczny Zarządu IMS.
Promuj markę w nietypowy sposób
Jak wypromować markę i nawiązać bezpośredni kontakt z klientem? Najlepiej wykorzystać do tego pop-up story – lokale, które są rozstawiane w danym miejscu na krótki czas. Lokalizuje się je w miejscach o naturalnie dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych czy przy ruchliwych ulicach. Pop-up store to wydarzenie, wokół którego można budować komunikację 360 stopni, pozwalające firmom angażować klientów i nawiązywać z nimi interakcje w unikalnym środowisku.
–
Pop-up store jest odpowiedzią rynku na potrzebę nowości, jest to sposób kontaktu marki z konsumentem w miejscu trafficowym – tłumaczy Paweł Czerski z IMS events, firmy oferującej kompleksowe przygotowanie, realizację i obsługę pop-up storów.
Rozwiązania interaktywne
Efektywnym narzędziem sprzedażowym są reklamy w mediach in-store, np. Mall TV. Według badań przeprowadzonych z inicjatywy IMS aż 15% klientów po obejrzeniu takiego komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Tego typu reklama buduje zaangażowanie i zainteresowanie produktem – badania pokazują, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży. Aby ułatwić klientowi poruszanie się po obiekcie i pomóc szybko wyszukać pożądany sklep czy ofertę, warto zainwestować w interaktywne wayfindery.
–
Wayfindery to urządzenia niezbędne w każdym centrum handlowym. Pomagają w szybki sposób odnaleźć drogę do sklepu czy punktu usługowego – mówi Arkadiusz Świderski z IMS r&d.
Wayfindery mogą pełnić funkcję interaktywnych przewodników, które nie tylko wskażą drogę do sklepu, ale również pomogą odnaleźć lokal gastronomiczny, miejsce parkingowe, pokażą prognozę pogody lub repertuar kina.
Spółka IMS oferuje usługi z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta.
Tagi: