IRCenter: Tradycyjne kanały społecznościowe straciły na prestiżu i zainteresowaniu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-20 | 18:03
Z drugiej fali badania podsumowującego polskie media społecznościowe, przeprowadzonego przez IRCenter, wynika, iż pomimo wysokiej popularności serwisów YouTube i Facebook, Internauci coraz częściej podejmują decyzję o rezygnacji z aktywnego korzystania z wielu serwisów równocześnie. Tendencja ta jest szczególnie silna w przypadku blogosfera i serwisu Twitter, z korzystania, z których coraz częściej rezygnują osoby młode.
Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie polskich Internautów. Pozostałe kluczowe wnioski z badania:
  •     korzystanie z wielu platform społecznościowych (hyper social) staje się coraz mniej popularne (8% korzysta z 5 serwisów społ. miesięcznie, rok temu 18%),
  •     miejsce młodych mieszkańców największych miast, w tradycyjnych mediach społecznościowych zajmują „młodzi dorośli”, mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców,
  •     co 6 Internauta korzysta z Facebook codziennie, serwis YouTube częściej oglądamy kilka razy w tygodniu (33%). Z pozostałych kanałów korzystamy kilka razy w ciągu miesiącu,
  •     użytkownicy serwisu Instagram są najbardziej społecznościowi, (9 z 10 w ciągu miesiąca korzysta również z serwisu Facebook i YouTube, 8 z 10 czyta blogi, 7 z 10 tweetuje, 6 z 10 korzysta z LinkedIn),
  •     rekomendację znajomych są najpopularniejszym źródłem rekomendacji produktowych, dla użytkowników mediów społecznościowych (65%). Ich rola wzrośnie, gdyż są kluczowe dla osób w wieku dominujących obecnie „młodych dorosłych”.

Pomimo wysokiej popularności serwisów YouTube i Facebook, tradycyjne kanały społecznościowe, takie jak blogi czy mikroblogi, straciły na prestiżu i zainteresowaniu Internautów.
W porównaniu do ubiegłego roku, aktywne czytanie blogów min. raz w miesiącu, deklaruje aż o 11% Internautów mniej. Zdecydowaną większość z nich stanowią młode kobiety (18-24), mieszkające w największych ośrodkach miejskich w kraju. Ich miejsce zajmują starsi mężczyźni. Tendencja może świadczyć o braku „zmiany pokoleniowej” w blogosferze skierowanej do kobiet. Rekomendację stanowią główną siłę blogosfery. Są one szczególnie ważne dla segmentu „młodych dorosłych” (25-34), coraz aktywniej korzystającego z tradycyjnych serwisów społecznościowych.
Pomimo, iż Instagram nie rósł tak szybko jak się tego spodziewaliśmy, jego użytkownicy są coraz bardziej aktywni w sieci. Są oni również kluczowi w rozprzestrzenianiu się informacji pomiędzy sieciami społecznymi.
Pomimo niewielkiego spadku popularności (-1%), serwis Instagram coraz silniej angażuje, co czwartego Internautę w Polsce (+2,5% więcej treści niż w 2013 roku). Osoby, które korzystają z serwisu przynajmniej raz w miesiącu, można scharakteryzować, jako hyper-social. Praktycznie każdy z nich korzysta z serwisu YouTube i Facebook, co 8 czyta blogi, a co 7 odwiedza serwis Twitter. Niestety, tak jak w przypadku blogosfery, serwis nie do końca przypadł do gustu młodzieży i studentom (-9%). Ich miejsce zajmuje segment „młodych dorosłych” oraz najstarszych Internautów (55+).
Tagi:
Oceń artykuł:

IRCenter: Tradycyjne kanały społecznościowe straciły na prestiżu i zainteresowaniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.