Internauci deklarują, że najczęściej robią zakupy w e-sklepach Empik.pl i Merlin.pl. Użytkownicy mediów społecznościowych najchętniej kupują online ubrania, kosmetyki i książki lub multimedia. To niektóre wnioski z raportu „Digital Insight. Deklaracje zakupowe vs dyskusje w social media”, przygotowanego przez IRCenter i SentiOne.
Najczęściej internauci rozmawiają o sklepach związanych z modą, najrzadziej o tych z artykułami spożywczymi. Główne źródło treści dotyczących e-sklepów stanowi Facebook. Jest to związane z angażującą komunikacją na fanpage’ach marek zachęcającą do zakupów. Najwięcej internautów trafia jednak na te strony internetowe poprzez wyszukiwarki.
Osoby korzystające z You Tube najczęściej kupują kosmetyki i ubrania, co pokazuje duży wpływ vlogerek kosmetycznych i modowych na zachowania zakupowe. Poza trzema dominującymi kategoriami produktowymi (ubrania, kosmetyki, książki) kupowanymi przez heavy-userów Twittera, popularny jest również sprzęt komputerowy i sprzęty AGD. Z kolei instagramowicze, poza ubraniami, kosmetykami i książkami często kupują również urządzenia i akcesoria mobilne.
Tagi: