Według wstępnych szacunków Spółka Intersport Polska w 2014 roku wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 217,184 mln zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013 (było: 219,891 mln zł). Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (ok.+20%) skompensowała natomiast spadek sprzedaży grup zimowych (ok.-20%). Spółka odnotowała także wartość EBITDA w wysokości 5,692 mln zł. W 2014 r. strata netto wyniosła 2,653 mln zł, co oznacza jej wzrost w porównaniu do roku poprzedniego, kiedy to ukształtowała się na poziomie 1,873 mln zł.
W roku 2014 Spółka poniosła koszty przeprowadzenia działań, których efekty będą widoczne w roku następnym. Dokonano m.in. istotnych zmian w polityce towarowej – zwiększono procentowy udział grup całorocznych w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych. Wprowadzono zmiany w wystroju sklepów, polegające na wydzieleniu stałych, całorocznych stref do sprzedaży grup towarowych: football, running, fitness, outdoor, pływanie.
Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3% w 2013 roku do 38,9% w 2014 roku) - niemniej jednak, docelowo, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej. Zoptymalizowano też powierzchnię sprzedaży salonów. Spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła 3 nowe sklepy w 2014 roku, w wyniku tych działań całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie. Kontynuowano program obniżania kosztów prowadzenia działalności. W 2014 roku, pomimo 3 nowych sklepów, Spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o około 740 tys. zł. Została wdrożona również strategia rozwoju e-sklepu i programu lojalnościowego dla stałych klientów.
Tagi: