Intersport notuje słabszą sprzedaż w III kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-11-11 | 09:00
Mniejsza liczba klientów odwiedzających salony Intersport wpłynęła na niższe o 6,1% przychody ze sprzedaży osiągnięte w III kwartale 2011 roku.
W III kwartale 2011 roku salony Intersport odwiedziło o 7% mniej klientów w porównaniu do III kwartału 2010 roku, co znalazło odzwierciedlenie w słabszych przychodach ze sprzedaży. Spółka odnotowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 42.877.000,00 zł, czyli niższe o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku (45.682.000,00 zł).
Mniejsze niż planowano obroty wypracowane przez Spółkę w III kwartale 2011 roku i wyższy niż zakładano kurs EURO w stosunku do PLN odbiły się negatywnie na wyniku finansowym. Intersport Polska S.A. odnotowała w III kwartale 2011 roku stratę brutto w wysokości 3.288.000,00 zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku strata brutto wyniosła 968.000,00 zł.
Branża sportowa charakteryzuje się znaczną sezonowością sprzedaży co uwidacznia się w zróżnicowaniu przychodów Spółki w poszczególnych kwartałach. Jest to typowe zjawisko w branży wynikające z niższych cen jednostkowych asortymentu letniego.
Pozytywnym aspektem minionego okresu jest utrzymanie trendu poprawy marży procentowej ze sprzedaży i kontynuacja działań zmierzających do optymalizacji powierzchni sprzedaży, a tym samym obniżenia w przyszłości kosztów z tytułu płaconych czynszów. Intersport Polska SA zamknęła we wrześniu br. salon w Sosnowcu oraz dzięki podpisanym aneksom do umów zmniejszyła powierzchnię sprzedaży salonów w Lublinie i Gorzowie Wielkopolskim, które zostaną uruchomione w latach 2012-2013.
Narastająco od stycznia do września 2011 roku wartość przychodów ze sprzedaży wypracowanych przez Spółkę wyniosła 140.966.000 zł, a strata brutto wyniosła 4.423.000 zł.
Zarząd Spółki podtrzymuje swoje stanowisko, w kwestii realizacji prognozy na rok 2011. Jednocześnie informuje, iż najważniejszym okresem sprzedażowym wpływającym na wypracowanie prognozowanych wyników są dni od 10 – 30 grudnia każdego roku. Okres ten generuje największe w skali roku obroty, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży.
Zobacz salony Intersport w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Intersport notuje słabszą sprzedaż w III kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.