Intersport: komentarz Zarządu do wyników za I półrocze 2011

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-08-31 | 12:00
Wzrost sprzedaży o 4,8% w II kwartale br. nie poprawił znacząco wyników Intersport w perspektywie całego półrocza. Słaby I kwartał br., w którym odnotowano niższe o 31% obroty w salonach, przyczynił się do straty za I półrocze 2011 r. Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca br. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży niższe o 18,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Spółka Intersport Polska S.A. w I półroczu 2011 roku odnotowała mniejsze przychody ze sprzedaży towarów i usług o 18,3 % w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, osiągając przychód w wysokości 98,089 mln zł, wobec 120,077 mln zł w 2010 roku.
W I półroczu 2011 roku strata brutto wyniosła 1,135 mln zł wobec zysku brutto w wysokości 1,108 mln zł wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną straty są dużo niższe obroty odnotowane w I kwartale br. w porównaniu do I kwartału 2010 r.
W perspektywie całego półrocza, Spółka nie osiągnęła wyników sprzedaży, które byłyby satysfakcjonujące z punktu widzenia Zarządu:
- W I kwartale 2011 roku, z uwagi na zbyt ciepłą zimę, Spółka odnotowała niższe o 31% przychody ze sprzedaży towarów i usług w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Wpłynęły na to nietypowe warunki pogodowe, spadek ilości klientów odwiedzających salony oraz ogólna niesprzyjająca koniunktura, która wystąpiła w całym sektorze handlu artykułami sportowymi w Europie. Branża sportowa odnotowywała wówczas od 20 do 40% niższe obroty.
- W II kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży wyższe o 4,8% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku, ale niższe od oczekiwań Zarządu. W bilansie całego półrocza, przychody II kwartału nie wpłynęły znacząco na poprawę wyników Spółki.
Zarząd Intersport Polska S.A. po zakończeniu okresu wzmożonego rozwoju rozpoczął proces optymalizacji powierzchni sprzedaży całej sieci. W kwietniu 2011 roku, zgodnie z planem, uruchomiono jeden nowy sklep o powierzchni 758 mkw. w Galerii Słonecznej w Radomiu, zaś w czerwcu podjęto decyzję o nie przedłużaniu umowy najmu lokalu o powierzchni 510 mkw. w CH Plejada Sosnowiec. Jesienią tego roku Spółka planuje uruchomienie dwóch salonów (w Rzeszowie i Szczecinie). Będą to pierwsze punkty sprzedaży sieci Intersport w tych miastach, tym samym Spółka poszerzy zakres terytorialny dostępności swojej oferty.
W I półroczu br. znaczącej poprawie uległa marża brutto ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Jest to zgodne z przyjętą przez Zarząd strategią i założeniami do prognozy finansowej na 2011 rok. Intersport Polska S.A. planuje osiągnięcie w 2011 roku przychodów ze sprzedaży w wysokości 215 mln zł, wypracowanie zysku brutto w przedziale kwotowym 0,6 - 2,0 mln zł oraz wartości EBITDY w wysokości 10,3 mln zł. Najważniejszym okresem sprzedażowym dla Spółki są dni od 10-30 grudnia każdego roku, w których wypracowywane są największe w skali roku obroty przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży. Dlatego też, dopiero pod koniec grudnia możliwe są szacunki wyników finansowych Spółki w perspektywie całego roku.
Zobacz salony Intersport w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-08-25 do 2011-10-20

Zobacz także

Intersport: komentarz Zarządu do wyników za I półrocze 2011

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.