Sieć sklepów spożywczych Intermarché zanotowała w 2015 r. obroty na poziomie 4,4 mld zł – to o blisko 3% więcej niż w 2014 r. Wzrost ten został osiągnięty mimo niekorzystnych warunków rynkowych w postaci deflacji i agresywnej wojny cenowej.
Intermarché sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku supermarketów, który na koniec 2015 r. wyniósł 19%. Obecnie w Polsce działają już 230 sklepy pod tym szyldem, a sieć jest też liderem segmentu przymarketowych stacji paliw, których na koniec 2015 r. było aż 58. Intermarché nie zwalnia tempa rozwoju i w tym roku zaplanowane są nowe sklepy oraz stacje w kolejnych miastach, w tym w dużych aglomeracjach: Wrocławiu i Katowicach. Zgodnie z planem rozwojowym firmy w 2020 w Polsce funkcjonować ma 500 sklepów Intermarché, czyli ponad dwa razy więcej niż obecnie.
Rosnące oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów sprawiły, że Intermarché w ubiegłym roku wprowadziła nowy koncept sklepów, w którym podstawą jest przyjazna klientowi aranżacja, nowoczesny design wnętrza oraz dedykowane strefy produktowe. Sieć wdrożyła także projekt Drive Intermarché, czyli zamawiania produktów przez Internet i odbierania ich w bezpośrednio sklepie, w tym także bez wychodzenia z samochodu. To odpowiedź na oczekiwania nowego konsumenta, którego cechuje duża aktywność w świecie on-line oraz potrzeba oszczędności czasu oraz komfortu zakupów.
Tagi: