Według badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że Intermarché utrzymało pozycję lidera, wśród sklepów, w których warto robić zakupy. W porównaniu z ubiegłym rokiem ilość respondentów, którzy wymienili na pierwszym miejscu Intermarché wzrosła o 7%.
Odsetek osób, które odwiedziły Intermarché kiedykolwiek i zrobiły w tym sklepie zakupy, przekracza 90% i rośnie rok do roku. W miastach gdzie znajdują się supermarkety Intermarché sieć cieszy się największym stopniem znajomości w porównaniu do wszystkich innych sieci.
Podobnie jak w roku 2008 i 2009 najważniejszym określonym w badaniu powodem, dla którego warto robić zakupy w Intermarché jest szeroki asortyment. Kolejne istotnie czynniki wyboru to niskie ceny produktów oraz bliskość umiejscowienia sklepu. Fakt, że sklep znajduje się blisko lub „po drodze” jest główną przewagą Intermarché nad hipermarketami. Wyróżniającym aspektem jest także jakość produktów.
Respondenci docenili wysoką jakość owoców i warzyw oraz wypiekanego na miejscu pieczywa. Blisko połowa kupujących produkty mięsne w Intermarché robi to ze względu na przygotowywanie ich na miejscu w supermarkecie, ale także docenia wysoką jakość wędlin wędzonych na miejscu w wędzarniach.
Jeśli chodzi o rozpoznawalność marek własnych sieci - nastąpił bardzo znaczący wzrost w porównaniu z badaniem z ubiegłego roku. Dodatkowo ponad połowa respondentów deklarujących znajomość jakiejkolwiek marki własnej, zna markę Apta, która obejmuje swym zasięgiem chemię gospodarczą. Drugą w kolejności wskazywaną marką jest Paturages, która obejmuje nabiał i produkty mleczne.
Tagi: