5 lat po wprowadzeniu Dietogramu (wizualnej informacji o ich walorach odżywczych), sieć supermarketów Intermarché otrzymała nagrodę za „poprawianie jakości życia konsumentów” przyznawaną przez Szkołę Wyższą Nauk Ekonomicznych i Handlu (Essec) w uznaniu zmian w oznaczeniu produktów spożywczych tej sieci.
Wręczona we francuskim Ministerstwie Gospodarki, Finansów i Przemysłu nagroda, świadczy o stale podejmowanych przez Grupę Muszkieterów wysiłkach na rzecz społecznego zaangażowania biznesu. -
Celem Dietogramu było uproszczenie informacji na temat składników odżywczych. Dzięki prostej ikonografii - „nawigacji świetlnej” - sprawiliśmy, że dzisiaj konsumenci lepiej rozumieją oznaczenia dotyczące wartości odżywczej produktów. Ważny jest bowiem nie tylko fakt drukowania tych informacji na opakowaniu, ale zaserwowania tej wiedzy w taki sposób, by była odczytana i zrozumiana. Z perspektywy tych kilku lat śmiało możemy powiedzieć, że Dietogoram spełnił swoje założenia - wyjaśnia Sylwia Piskulska, department manager Działu Marketingu Marek Własnych Intermarché.
Za pomocą Dietogramu, Intermarché pragnie przyczynić się do ulepszenia jakości życia konsumentów ułatwiając im dostęp do informacji żywieniowych. Celem jest posiadanie czytelnych etykiet zwracających uwagę na zawartość 3 składników odżywczych, których ograniczenie zaleca PNNS (Narodowy Program Zdrowia i Żywienia): cukrów, tłuszczy i soli; przy zastosowaniu następujących założeń :
a) wyrażanie wartości odpowiadających porcji produktu i procentowego udziału w zalecanym dziennym spożyciu kalorii, gdyż są to wartości łatwiejsze w zastosowaniu.
b) zastosowanie dodatkowej „nawigacji świetlnej” ułatwiającej przełożenie wartości procentowych na części zalecanego dziennego spożycia z myślą o konsumentach nie posiadających wiedzy w zakresie dietetyki.
c) osobne zalecenia dziennego spożycia dla dzieci i dorosłych uwzględniające zróżnicowane potrzeby żywieniowe.
d) dobór terminów ułatwiający zrozumienie; np.: zamiast «sód» mówimy «sól».
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 190 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 168 supermarkety Intermarché oraz 79 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. W 2011 r. jej obroty przekroczyły 4,2 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.
Muszkieterowie są obecni w 8 krajach: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2009 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły 34 miliardy euro. Sieć 3 760 sklepów, 3 tys. niezależnych przedsiębiorców, 130 tys. pracowników to liczby wskazujące na wiodącą pozycję Grupy Muszkieterów wśród europejskich sieci handlowych. Jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji.
Zobacz sklepy Intermarche w centrach handlowych
Tagi: