Interaktywna kampania IKEA Kraków

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-21 | 10:03
Kto przez tydzień zamieszka w samym centrum Krakowa, w początkowo nieumeblowanym lokalu, który z dnia na dzień będzie zapełniać się wyposażeniem wybranym przez internautów? O tym przekonamy się już 19 września, kiedy zakończy się I etap nowej kampanii wizerunkowej IKEA Kraków. Akcja wystartowała 20 sierpnia i potrwa do 30 września.
- Wierzymy, że rozpoczynająca się kampania, zarówno poprzez swoją wieloetapowość jak i wykorzystanie mediów społecznościowych aktywnie zaangażuje mieszkańców Krakowa i regionu, którzy będą mieć głos na wszystkich jej etapach - od wyboru konkursowej pary po aranżację Mieszkania Marzeń. Dzięki połączeniu działań eventowych i interaktywnych chcemy, w niestandardowy sposób, zaprezentować asortyment z nowego katalogu IKEA oraz pokazać, że urządzanie mieszkania to również wspaniała zabawa – mówi Anna Knapik, kierownik marketingu IKEA Kraków.
Główny element kampanii to event z pogranicza real life i interactive’u. Jego bohaterami będzie zwyczajna z pozoru para, która musi jednak wykazać się dużą komunikatywnością, otwartością i kreatywnością. W końcu nie każdy ma na tyle odwagi, by przez tydzień mieszkać pod czujnym okiem całego Krakowa – a właśnie to będzie zadaniem konkursowej pary, którą wybiorą internauci.
Pomysł, by para wprowadziła się do nieumeblowanego lokalu, do którego stopniowo napłyną artykuły wyposażenia wnętrz z asortymentu IKEA, ma na celu zachęcenie do zapoznania się z najnowszym katalogiem i pokazanie, że urządzanie mieszkania może być wspaniałą przygodą. Codziennie lokatorzy Mieszkania Marzeń będą udostępniać na videoblogu zdjęcia z wydarzeń oraz publikować posty dotyczące kolejnych elementów wyposażenia, które chcieliby otrzymać. Internauci - za pomocą aplikacji na Facebooku - zagłosują na zestaw mebli, który następnego dnia znajdzie się w Mieszkaniu.
- Kampania, dzięki interaktywnemu mechanizmowi, pozwala nam w nietypowy sposób przedstawić aktualną ofertę IKEA. Biorąc udział w zabawie, internauci zapoznają się z wybranymi propozycjami z najnowszego katalogu, będą mieć wpływ na bieg wydarzeń w Mieszkaniu Marzeń, a ich udział w głosowaniu zostanie dodatkowo nagrodzony – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający w Grupie Eskadra, odpowiedzialnej za obsługę eventu.
Zgłoszenia do udziału w zabawie przyjmowane są od 20 do 31 sierpnia poprzez specjalną aplikację na fan page’u IKEA Kraków. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie krótkiego jednominutowego filmiku z uzasadnieniem, dlaczego to właśnie dana para powinna zamieszkać w Mieszkaniu Marzeń. Filmik można nagrać samodzielnie lub skorzystać z pomocy na dodatkowym castingu w krakowskim sklepie, w sobotę 1 września.
Spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze 10 najciekawszych par. Następnie wszystko w rękach internautów. To oni – za pomocą specjalnie przygotowanej na potrzeby kampanii aplikacji na fan page’u IKEA Kraków na Facebooku – zdecydują, kto zamieszka w Mieszkaniu Marzeń i otrzyma kartę upominkową IKEA na zakupy o wartości 20 000 zł, a także które elementy wyposażenia pojawią się w mieszkaniu! Głosować warto, ponieważ IKEA Kraków postanowiła nagrodzić każdy oddany głos.      
Akcja zakończy się w ostatni weekend września parapetówką, na którą zostaną zaproszeni mieszkańcy Krakowa. Key Visuale wykorzystywane w kampanii podkreślają możliwość dowolnego łączenia elementów, nawiązując zarówno do akcji marketingowej, jak i do nowego asortymentu sklepu IKEA.
Kampania „Urządź z nami Mieszkanie Marzeń” obejmuje lokalne media: Internet, prasę, radio. Za koncepcję oraz realizację akcji odpowiada pomysłodawca - Grupa Eskadra, działaniami Public Relations zajmuje się Open Media, natomiast media zaplanował dom mediowy MEC.
Harmonogram akcji:
I etap:
20-31 sierpnia – zgłoszenia poprzez aplikację na fan page’u IKEA na Facebooku
1 września – dodatkowy casting w IKEA Kraków
II etap:
3-6 września – spotkania z 10 wybranymi parami i wyłonienie finalistów
III etap:
12-18 września – głosowanie na pary poprzez aplikację na Facebooku
19 września – wyłonienie zwycięzców castingu
24-30 września – tydzień w Mieszkaniu Marzeń
29-30 września – parapetówka
Zobacz sklepy IKEA
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Interaktywna kampania IKEA Kraków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.