Media In-store to kanały reklamowe obecne w miejscach handlowo-usługowych. Głównymi ich składnikami jest reklama audio – „In-store radio” oraz reklama video – „Mall TV” lub „Digital Signage”. Badanie zostało zrealizowane w piętnastu centrach handlowych w całej Polsce. Zostało przeprowadzone metodą CAPI w ciągu dwóch dni (czwartek i sobota) na grupie badawczej 600 osób. Głównym celem było zdiagnozowanie efektywności mediów In-store oraz ich wpływ na decyzje zakupowe klienta.
Efektywność mediów In-store
Badanie wykazało, że co drugi klient zauważył treści reklamowe emitowane za pomocą nośników IMS. Dodatkowo ponad 40% respondentów twierdzi, że Mall TV zawiera istotne dla nich informacje. Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta badana osoba przyznała, że zdarza jej się pod wpływem reklamy audio zakupić produkt, natomiast co piąty badany wskazał na wpływ Mall TV.
Kampania audio oraz video nie tylko nakłania do zakupu, ale też przyciąga do marki. Według badań 15% klientów po obejrzeniu lub usłyszeniu takiego komunikatu odwiedziło reklamowany punkt.
Treści reklamowe emitowane w mediach In-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Obrazuje to wynik badania, w którym aż 40% twierdzi, że media In-store są przydatne, bo reklamy w nich wskazują na promocję i przypominają co kupić.
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS – jednego z największych dostawców mediów In-store w Polsce potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na komfort i decyzje zakupowe. Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.
Media In-store poprawiają atmosferę
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS pokazują, że reklama w mediach In-store ma pozytywny wpływ na klienta przebywającego w galerii. Ponad 80% badanych było zadowolonych z wizyty w centrum handlowym, w którym były obecne media In-store.
Taka komunikacja wpływa korzystnie na atmosferę zakupową, a także stanowi na tyle integralną część galerii handlowej, że nie drażni klienta. -
Odwiedzający galerię przychodzą do niej w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów IMS In-store radio. Według badania muzykę w centrum handlowym zapamiętuje aż 81% klientów, a ponad 83% uważa, że dzięki niej jest w sklepie przyjemniej.
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS – jednego z największych dostawców mediów In-store w Polsce potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na komfort i decyzje zakupowe Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.
Tagi: