IMS: Co czwarty klient kupuje dzięki reklamom In-store – raport z badań

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-06-10 | 10:01
IMS-lider branży wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego wraz z instytutem badawczym Millward Brown przeprowadził pierwsze kompleksowe badania efektywności mediów In-store. Jak media In-store wpływają na klienta i jego decyzje zakupowe?
Media In-store to kanały reklamowe obecne w miejscach handlowo-usługowych. Głównymi ich składnikami jest reklama audio –  „In-store radio” oraz reklama video – „Mall TV” lub „Digital Signage”. Badanie zostało zrealizowane w piętnastu centrach handlowych w całej Polsce. Zostało przeprowadzone metodą CAPI w ciągu dwóch dni (czwartek i sobota) na grupie badawczej 600 osób. Głównym celem było zdiagnozowanie efektywności mediów In-store oraz ich wpływ na decyzje zakupowe klienta.
Efektywność mediów In-store
Badanie wykazało, że co drugi  klient zauważył treści reklamowe emitowane za pomocą nośników IMS. Dodatkowo ponad 40% respondentów twierdzi, że Mall TV zawiera istotne dla nich  informacje. Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta  badana osoba przyznała, że zdarza jej się pod wpływem reklamy audio zakupić produkt, natomiast co piąty badany wskazał na wpływ Mall TV.
Kampania audio oraz video nie tylko nakłania do zakupu, ale też przyciąga do marki. Według badań 15% klientów po obejrzeniu lub usłyszeniu takiego komunikatu odwiedziło reklamowany punkt.
 
Treści reklamowe emitowane w mediach In-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Obrazuje to wynik badania, w którym aż 40% twierdzi, że media In-store są przydatne, bo reklamy w nich wskazują na promocję i przypominają co kupić.
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS – jednego z największych dostawców mediów In-store w Polsce potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na komfort i decyzje zakupowe. Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.
Media In-store poprawiają atmosferę
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS pokazują, że reklama w mediach In-store ma pozytywny wpływ na klienta przebywającego w galerii. Ponad 80% badanych było zadowolonych z wizyty w centrum handlowym, w którym były obecne media In-store.
 
Taka komunikacja wpływa korzystnie na atmosferę zakupową, a także stanowi na tyle integralną część galerii handlowej, że nie drażni klienta. - Odwiedzający galerię przychodzą do niej w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów IMS In-store radio. Według badania muzykę w centrum handlowym zapamiętuje aż 81% klientów, a ponad 83% uważa, że dzięki niej jest w sklepie przyjemniej.
 
Badania przeprowadzone z inicjatywy IMS – jednego z największych dostawców mediów In-store w Polsce potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na komfort i decyzje zakupowe Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-07-30 do 2016-07-30

IMS: Co czwarty klient kupuje dzięki reklamom In-store – raport z badań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.