IKEA: kampania na ekologicznie i sympatycznie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-02 | 15:55
IKEA Targówek rozpoczyna naturalną kampanię reklamową. Będą gigantyczne meble z trawy, „rosnące” billboardy, akcja czyszczenia ulic i kiełkujące ulotki. Kampania w oparciu o natural media rozpoczęła się 1 sierpnia w Warszawie, by zachęcić mieszkańców do odwiedzenia odświeżonego sklepu IKEA Targówek. To pierwsza w Polsce - na taką skalę - akcja z użyciem naturalnych nośników
Delikatna, naturalna, piękna - pomyśli każdy kto po raz pierwszy zobaczy nową kampanię reklamową IKEA „Przyszło świeże”. IKEA Targówek zdecydowała się na niecodzienne połączenie tematyki reklamowej i ekologicznej. - Efektywna reklama ma nie tylko przekonywać do produktu, ale i kształtować właściwe postawy u odbiorców – mówi Kamila Popławska z IKEA Targówek.
W najbliższych dniach w Warszawie będzie można zobaczyć zaskakujące, bo ekologiczne formy reklamowe: gigantyczne meble wykonane ze świeżej trawy, hasła reklamowe wyczyszczone na chodnikach, billboardy porośnięte kwiatami, ulotki usiane dziką roślinnością, czy zaskakujący „zielony” samochód. Przez cały czas trwania akcji nośniki znajdować się będą pod stałą opieką ogrodnika, a po jej zakończeniu rośliny na powrót trafią do naturalnej gleby. Kampanię przygotowała i zrealizuje agencja marketingowa Mrufka.
„Nie siadać, nie wchodzić, nie deptać” - krzyczą tabliczki w wielu parkach. Dla wszystkich tych, którzy będą mieli ochotę odpocząć na trawie IKEA przygotowała specjalną niespodziankę. Sofy KLIPPAN, które staną w kilku punktach Warszawy wykonane będą ze świeżej trawy w skali 2:1. Będzie można je nie tylko zobaczyć, ale i na nich odpocząć. Te wyjątkowe meble stać będą w warszawskim ZOO, nadwiślańskim Mieście Cypel oraz w okolicy sklepu IKEA Targówek. To pierwsza akcja produktowa w Polsce z wykorzystaniem „zielonej” architektury użytkowej. - Jesteśmy pewni, że te niecodzienne okazy zostaną zauważone przez mieszkańców stolicy. Co ważne będą to nie tylko eksponaty, a żywa ich prezentacja. Żywa nie tylko dlatego, że porośnięta trawą, ale przede wszystkim dlatego, że będzie można na niej usiąść - przekonuje Kamila Popławska.
Zaledwie 8 litrów czystej wody potrzeba by przywrócić czystość chodnikowi. Te iście miejskie szlaki - na co dzień mniej lub bardziej sprzątane - staną się areną ekologicznych działań IKEA. W ponad stu warszawskich lokalizacjach utworzone zostaną tzw. clean ads - „wyczyszczone” komunikaty reklamowe. Hasła informować będą o trwającej akcji „Przyszło świeże”, a wykonane zostaną kilkoma ruchami szczotki i wodą. Trwałość? 4 tygodnie. Efekt? Zaskakujący, a przede wszystkim ekologiczny! Zastosowana forma reklamy znajduje się w obszarze sztuki ulicznej i jest coraz bardziej popularna w Wielkiej Brytanii, Holandii i Australii.
Pewien XIX-wieczny urbanista stworzył teorię budowy miast, w której każdy mieszkaniec powinien mieć 235 mkw. zielonej przestrzeni. Od tamtej pory minęło niemal sto lat, a „płuca” miast coraz częściej kurczą się zamiast rozrastać. Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na ten problem staną się zielone billboardy IKEA, które zobaczyć będzie można w Warszawie, po prawej stronie Wisły. Oleandry, palmy i bluszcz piąć się będą po warszawskich billboardach stanowiąc uzupełnienie przekazów reklamowych. „Lejąca” się zieleń i kwiaty mają być zachętą do tworzenia zielonej przestrzeni miejskiej i momentem wytchnienia dla zabieganych mieszkańców stolicy. - Chcemy także by plakaty, które ozdobią warszawskie ulice były dawką świeżości podczas sierpniowych upałów w mieście - dodaje przedstawicielka IKEA.
Przez dwa tygodnie sierpnia odwiedzający Multikino na warszawskim Targówku będą mogli zaangażować się w akcję „odświeżania”. Podczas seansów rozdawane będą roślinne wkładki IKEA. - Jest to specjalnie przygotowany papier utkany nasionami dzikich kwiatów – mówi Kamila Popławska. Każdy, kto dostanie tę ulotkę będzie mógł w prosty sposób zasadzić „ją” we własnym domu. - Wystarczy namoczyć, zasypać ziemią, podlać i zostawić na kilka dni. W ten prosty sposób uzyskać można dziki kwiat na swoim parapecie - instruuje ogrodnik z IKEA.
Przez cały czas trwania akcji „Przyszło świeże” po Warszawie jeździć będzie „zielony” samochód. Przedstawiciele IKEA rozdadzą bezpłatnie orzeźwiającą lemoniadę. Samochód IKEA rozpoznać będzie można po wyjątkowej karoserii: w całości wykonanej ze świeżej trawy! Lemoniady posmakować będzie można przez cały sierpień w okolicy IKEA Targówek i w centrum miasta.
Ekologiczne pochodzenie produktu stanowi o jego wartości. - To jak i za pomocą czego się o nim mówi także nie powinno szkodzić środowisku. Dlatego zdecydowaliśmy się na ekologiczną reklamę, z użyciem nośników, które minimalizują wpływ na środowisko - mówi Kamila Popławska z IKEA Targówek. Natural media to nowoczesne kanały reklamowe, które mają na celu informowanie o produktach i alternatywne kształtowanie świadomości ekologicznej odbiorców. W Polsce do tej pory niemal niewykorzystane, po kampanii IKEA z pewnością zostaną zauważone. - Nawet jeżeli akcja, którą zaplanowaliśmy – w wymiarze lokalnym – nie wpłynie znacznie na poprawę środowiska, to może choć zainicjuje nowy trend na polskim rynku. Naturalne nośniki reklamowe stać się mogą nie tylko elementem skutecznej reklamy, ale także elementem budowania społecznej odpowiedzialności - dodaje Kamila Popławska.
Zobacz sklepy IKEA w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

IKEA: kampania na ekologicznie i sympatycznie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.