O 12% do 42 mln zł zwiększyły się w lipcu obroty Grupy Redan w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. W typowym dla branży wyprzedażowym miesiącu wzrost sprzedaży został osiągnięty zarówno w części dyskontowej TXM textilmarket oraz modowej Top Secret. -
Wyniki sprzedażowe osiągnięte w lipcu oceniamy jako zadowalające. Cieszy nas wzrost przychodów wypracowany zarówno w segmencie dyskontowym i modowym w tym typowym dla branży odzieżowej wyprzedażowym okresie. Wzrost wynikał głównie z rozwoju sieci i powiększenia powierzchni handlowej - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.
Grupa Redan w lipcu 2015 r. osiągnęła łącznie 42 mln zł przychodów, czyli o 12% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwszych siedem miesięcy tego roku obroty wyniosły 296 mln zł i były wyższe o 13% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec lipca wyniosła 111,1 tys. m. kw., co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do lipca 2014 r.
Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w lipcu br. osiągnęła 24 mln zł obrotów, czyli o 17% więcej niż przed rokiem. „Systematycznie wypracowujemy większą dynamikę przychodów od tempa wzrostu powierzchni handlowej. To potwierdza wysoką i ugruntowaną efektywność sieci dyskontowej” – dodał Bogusz Kruszyński. Od stycznia do lipca br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 16% i wyniosły 165 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 324 sklepy własne o łącznej powierzchni 69,7 tys. m. kw. i była o 10% większa niż na koniec lipca 2014 r.
Z kolei sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci fashion wzrosła w lipcu br. o 7% w ujęciu r./r. do 16 mln zł. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 2 mln zł i zmniejszyły się o 9% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w lipcu 2015 r. wyniosła 18 mln zł i była wyższa o 5% od osiągniętej w lipcu 2014 r.
W segmencie modowym lipiec w tym roku był drugim po czerwcu miesiącem wyprzedaży kolekcji wiosenno letniej. W obu osiągnęliśmy bardzo podobne obroty co świadczy o utrzymującym się stabilnym popycie na oferowane przez nas produkty – stwierdził wiceprezes zarządu Redan SA.
W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 115 mln zł i była o 22% większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 16 mln zł i zmniejszyły się o 36% rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan od stycznia do lipca 2015 r. wyniosła 131 mln zł i była wyższa o 9% od osiągniętej w tym samym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec lipca 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,9 tys. m. kw., czyli o 14% więcej niż w lipcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,5 tys. m2, czyli o 30% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,4 tys. m. kw. i była o 4% wyższa niż w lipcu 2014 r.
Tagi: