Grupa Redan liczy na udane drugie półrocze

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-08-28 | 10:50
O 13,1% do 255,8 mln zł w pierwszym półroczu br. zwiększyły się w ujęciu r./r. obroty Grupy Redan. Problemem pozostawał poziom uzyskiwanej marży handlowej. Zarząd odzieżowej Grupy liczy, że wprowadzone zmiany w kolekcji Top Secret oraz startująca we wrześniu kampania reklamowa przyciągną klientów do sklepów, co przełoży się na znaczny wzrost sprzedaży i poprawę rentowności.
W ramach segmentu modowego obroty w I półroczu br. zwiększyły się w ujęciu r./r. o 9,6% do 115,1 mln zł. Jednocześnie sprzedaż w sklepach porównywalnych Top Secret w Polsce wzrosła aż o 16%. - Wzrosty te są efektem działań realizowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dotyczyły one przede wszystkim poprawy jakości kolekcji marki Top Secret na co składa się zdecydowanie bardziej precyzyjne dopasowanie struktury asortymentowej, liczby modeli i tempa ich wejść do sklepów, do aktualnych preferencji zakupowych klientów i formatów sklepów – stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.
Działalność segmentu modowego w naszym kraju w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku przyniosła jednak stratę na działalności operacyjnej na poziomie 5,8 mln zł, w porównaniu do 3,5 mln zł na minusie rok wcześniej. Powodem było osiągnięcie niższej marży od zakładanej, na co wpłynęło m.in. osłabienie naszej waluty względem dolara oraz głębsze przeceny konieczne w związku z agresywną polityką cenową innych sieci. Jednocześnie segment modowy zanotował wzrost kosztów wynikający z rosnącej sprzedaży oraz ze zwiększenia wydatków na tworzenie kolekcji i działania reklamowe. - Chcemy kontynuować nasze działania mające na celu przyciągnięcie do sklepów nowych klientów oraz zwiększenie rozpoznawalności marki, a tym samym dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dlatego we wrześniu, po 10 latach przerwy starujemy z szeroko zasięgową kampanią reklamową Top Secret obejmującą telewizję, prasę, nośniki zewnętrzne oraz internet - stwierdził wiceprezes Redan SA.
Z kolei segment dyskontowy po sześciu miesiącach br. zanotował 16,2% wzrost obrotów r./r. do 140,7 mln zł. Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy www.txm24.pl, który wystartował w maju zeszłego roku, a od początku tego roku osiągnął już sprzedaż na poziomie 2,7 mln zł. W pierwszym półroczu br. marża handlowa brutto rosła nieco wolniej od obrotów i poprawiła się r./r. o 13,9% do 58 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 18,5% do 51,2 mln zł. W efekcie wynik na działalności operacyjnej sektora dyskontowego wyniósł 6,1 mln zł, czyli o 7% mniej niż w pierwszym półroczu 2014 r.
- Realizowane wzrosty sprzedaży w sklepach TXM textilmarket potwierdzają, że towary oferowane klientom są przez nich dobrze odbierane i chętnie dokonują oni zakupów. W samym drugim kwartale wypracowaliśmy o 0,6 mln zł wyższy wynik na działalności operacyjnej niż rok wcześniej. Oznacza to odwrócenie trendu z początku roku kiedy warunki pogodowe w postaci opóźnienia sprzedaży sezonowych artykułów, wpłynęły na pogorszenie marży – wyjaśnił Lech Przemieniecki, prezes TXM SA. Podkreślił, że wzrost kosztów był planowany i związany m.in. z rozwojem sieci sprzedaży oraz rozwojem nowych kanałów dystrybucji, w tym sieci zagranicznej oraz e-commerce. Zwiększone zostały także wydatki marketingowe na organizację w maju br. pierwszej w historii sieci kampanii telewizyjnej. - Jesteśmy przekonani, że te działania będą miały bardzo pozytywny wpływ na osiągane wyniki w kolejnych okresach – dodał Prezes TXM SA.
Cała Grupa Redan w pierwszym półroczu tego roku miała 255,8 mln zł obrotów, czyli 13,1% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 11% do 106,6 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwszych sześć miesięcy br. zwiększyły się r./r. o 15,8% do 107,3 mln zł.
- W drugim kwartale oraz w całym pierwszym półroczu br. osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedażowe w obu obsługiwanych segmentach. Uzyskane wzrosty wynikały zarówno z przyrostu sieci handlowej, ale co nas bardzo cieszy także zwiększenia obrotów w sklepach porównywalnych – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.
W samym drugim kwartale Grupa wypracowała dodatni wynik z działalności operacyjnej na poziomie 2,5 mln zł. Nie wystarczyło to jednak na pokrycie straty z pierwszego kwartału i w efekcie pierwsze półrocze zakończyło się stratą na działalności operacyjnej sięgającą 0,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było 2,1 mln zł zysku. Nadal decydujące znaczenie miały ujemne różnice kursowe, choć w pierwszej połowie 2015 r. dotyczyły tylko okresu styczeń-luty. - Za drugi kwartał br. Grupa zanotowała nadwyżkę dodatnich różnic kursowych – podkreślił Bogusz Kruszyński. W efekcie suma całkowitych dochodów w drugim kwartale wyniosła 0,9 mln zł i była o 0,1 mln zł wyższa niż rok wcześniej. W skali całego półrocza suma całkowitych dochodów wyniosła -6,8 mln zł, względem -6,1 mln zł w I półroczu 2014 r.
Zarząd Redan liczy na udane drugie półrocze tego roku. - Determinujący wpływ na tegoroczne wyniki będzie miała sprzedaż w IV kwartale, kiedy w sklepach będzie już pełna oferta jesienno -zimowa. Jesteśmy do tego sezonu bardzo dobrze przygotowani, dlatego z optymizmem patrzymy na kolejne okresy – stwierdził wiceprezes Redan SA.
Tagi:
Oceń artykuł:

Grupa Redan liczy na udane drugie półrocze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.