Grupa Redan: 14% wzrost sprzedaży w I kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-15 | 16:30
Grupa Kapitałowa Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, w pierwszym kwartale 2012 roku wypracowała 14% wzrost sprzedaży i 15% wzrost marży handlowej. Grupa odnotowała istotny wzrost sprzedaży zagranicznej i w kanale e-commerce.
Grupa Redan w I kw. b.r. wypracowała sprzedaż na poziomie 87,3 mln zł, co oznacza zwiększenie rok do roku o 14%, a marża handlowa wyniosła 39,2 mln zł. – przyrost o 15%. Wzrosty te nie były jednak wystarczające dla pokrycia kosztów, które rosną jako konsekwencja rozwoju sieci sklepów. Spowodowało to, że strata na sprzedaży jest o 3,2 mln zł większa od porównywalnego okresu 2011 r.
Modowa część działalności Redan w I kw. 2012 r. wypracowała sprzedaż na poziomie 43,4 mln zł oraz marżę handlową w wysokości 21,8 mln zł, które w porównaniu do wyników z I kw. 2011 r. wzrosły odpowiednio o 9% i 10%. Wyniki segmentu fashion nie są jednorodne. Z jednej strony w styczniu i w lutym, w wyniku niewystarczającego zatowarowania w sklepach w Polsce wystąpiły spadki obrotów. Z drugiej, w marcu przychody części modowej zwiększyły się o ponad jedną trzecią rok do roku, a w kwietniu miał miejsce kolejny wzrost o 14% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W przeciwieństwie do obrotów w sklepach tradycyjnych w Polsce bardzo dobrze rozwijał się e-commerce – nastąpiło podwojenie sprzedaży, a także działalność zagraniczna – przyrost o ponad połowę od początku roku. – Rozwój tych dwóch kanałów ma dla nas strategiczne znaczenie – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA. – Mają one duży potencjał rozwoju i dobrze w nich zarabiamy. Dlatego intensywnie je rozwijamy.
Sprzedaż sieci TextilMarket w I kw. 2012 r. wyniosła 43,9 mln zł, czyli o 19% więcej niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku. Marża handlowa odnotowała 20% wzrost i wyniosła 17,3 mln zł. Podobnie jak w części modowej niższy wynik jest następstwem tego, że wzrosty te były mniejsze niż przyrost kosztów bieżących związanych z dynamicznym rozwojem sieci sprzedaży oraz wprowadzanych zmian w sposobie działania tej sieci. - Sieć TextilMarket osiągnęła tak dużą skalę, że w celu zapewniania możliwości dalszego jej rozwoju koniecznym stało się zmodyfikowanie części procesów biznesowych – powiedział Bogusz Kruszyński. Wprowadzanie tych zmian miało na początku tego roku negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży. – Część dyskontowa zrealizowała zakładaną przez nas marżę handlową od początku roku. Widzimy, że wprowadzone zmiany zaczynają przynosić efekty. Cały czas pracujemy jednak nad dalszą poprawą sprzedaży i wyników – powiedział Bogusz Kruszyński.
Sieć sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia br. składała się z 483 sklepy. W sektorze dyskontowym sieć liczyła 262 sklepy, co oznacza przyrost o 11 placówek od początku roku. Liczba sklepów należących do sektora fashion wzrosła w tym okresie także o 11 – głównie na Ukrainie i w Rosji – i wyniosła 221.
- Zgodnie z rozkładem sezonowym pierwszy kwartał jest najsłabszy w roku. Dodatkowo w tym roku nałożyły się na osiągnięte przez nas wyniki efekty wprowadzanych zmian zarówno w części modowej jak i dyskontowej. Jesteśmy przekonani, że przyniosą one pozytywne rezultaty i wynik całego roku będzie lepszy niż w 2011 r. – skomentował Bogusz Kruszyński.

Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Troll Secret
Zobacz kolekcje Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Najczęściej czytane

Zobacz także

Grupa Redan: 14% wzrost sprzedaży w I kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.