Grupa Esotiq & Henderson po III kwartale 2016

2016-11-24 | 12:00

Uruchomienie sieci salonów na Ukrainie i Białorusi, dokapitalizowanie spółki w Niemczech, coraz większe przychody z Internetu – to najważniejsze wydarzenia ostatnich trzech miesięcy w grupie Esotiq & Henderson. Odzieżowa spółka zapowiada kolejne inwestycje w salony i w e-commerce.

Grupa Esotiq & Henderson na koniec III kwartału tego roku miała już ponad 300 sklepów w 4 krajach. Powierzchnia handlowa na koniec września była wyższa aż o 25 proc. r/r . Wzrost został wypracowany dzięki nowym salonom na Wschodzie oraz rozwojowi w kraju, głównie w formie franczyzy. Większa powierzchnia handlowa napędza przychody grupy. W pierwszych trzech kwartałach tego roku wzrosły one o 15,6 proc., do 101 mln zł. Jednostkowe przychody spółki matki, zajmującej się rozwojem sieci Esotiq w Polsce, wzrosły narastająco o 4,5 proc., do 88,8 mln zł.

Marża brutto grupy w pierwszych 9 miesiącach tego roku pozostawała na wysokim poziomie około 58 proc. Inwestycje nadal jednak obciążają wynik netto. W przypadku grupy strata netto po trzech kwartałach 2016 wynosi 4,2 mln zł (0,9 mln zł w samym III kwartale). Spółka matka w pierwszych trzech kwartałach odnotowała zysk netto 2,2 mln zł.

Wschód ruszył, czas na rozwój w Niemczech
W samym III kwartale na Ukrainie i Białorusi otwarto 9 salonów pod marką Femestage i 8 pod marką Esotiq. W sumie na Wschodzie działa już 20 salonów grupy (po 10 Femestage i Esotiq). Sklepy otwierane są w galeriach handlowych w dużych miastach, m.in. we Lwowie, Odessie i Mińsku.

Wszystkie salony na Wschodzie działają na zasadzie franczyzy, tak jak zapowiadaliśmy po publikacji wyników za I półrocze. Należności są dobrze zabezpieczone, wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy. Nasze marki są tam bardzo dobrze postrzegane. Daje nam to nawet możliwość sprzedaży części kolekcji z poprzednich sezonów

mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Prezes zapowiada, że wkrótce przyspieszy też ekspansja w Niemczech. Podwyższenie kapitału spółki Esotiq Germany GmbH o 1 mln euro zostało już zarejestrowane. Celem spółki rozwijającej sieć Esotiq w Niemczech jest otwarcie od 3 do 7 nowych sklepów w 2017 r. (obecnie jest ich 3). W sumie grupa ma już 306 salonów w Polsce i za granicą (258 przed rokiem). Bieliźniana sieć Esotiq w Polsce ma 263 sklepy (243 przed rokiem), a sieć Femestage w Polsce liczy 18 salonów (10 przed rokiem).

Nowe platformy i współpraca z eobuwie.pl SA
Przychody e-sklepów w samym trzecim kwartale 2016 r. wyniosły 0,8 mln zł. To wzrost aż o 132 proc. r/r. Duży w tym udział internetowego sklepu Femestage. 8 proc. sprzedaży tej odzieżowej marki pochodzi właśnie z sieci. Przychody e-sklepu Esotiq wzrosły o 72 proc. r/r. Oprócz e-sklepów produkty Esotiq i Femestage dostępne są na własnej platformie outletowej (finalsale.pl) oraz multibrandowych platformach internetowych w kraju i zagranicą. W Niemczech działa też internetowy sklep Esotiq.

Grupa Esotiq & Henderson w najbliższych miesiącach zamierza otworzyć kolejny e-sklep z męską bielizną marki Henderson. W przyszłym roku ruszą sklepy internetowe Femestage i Esotiq na Wschodzie (Rosja, Ukraina, Białoruś).

Ten model mamy już sprawdzony w Polsce. Internet wspiera naszą sprzedaż w sklepach stacjonarnych, sprawia, że nasza marka staje się rozpoznawalna w całym kraju, nie tylko w największych miastach. Ułatwi nam to też dotarcie do tych klientek na Ukrainie i Białorusi, które mają daleko do salonów. W przypadku Rosji, gdzie nie ma sklepów stacjonarnych, e-sklepy zapewnią nam rozpoznanie rynku przy niewielkich kosztach i ograniczonym ryzyku

– mówi Adam Skrzypek.

Kolejnym sposobem na zwiększenie przychodów ma być wykorzystanie znanej marki Eva Minge. Grupa podpisała umowę z eobuwie.pl SA. Buty i akcesoria marki Eva Minge pojawią w bardzo popularnym sklepie eobuwie.com.pl w przyszłym roku. Będzie to limitowana kolekcja na wiosnę i lato 2017.

Mamy silną markę, rozpoznawalną na całym świecie. Musimy wykorzystać ten atut

dodaje prezes.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Esotiq

Grupa Esotiq & Henderson po III kwartale 2016

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.