Grupa EMF wchodzi na rynek podręczników

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-08-02 | 10:00
W dniu 1 sierpnia 2011 r., weszła w życie Umowa Inwestycyjna pomiędzy NFI Empik Media & Fashion S.A. (EMF) a akcjonariuszami Gandalf Sp. z o.o. (Gandalf). Na mocy Umowy Inwestycyjnej, od dotychczasowych akcjonariuszy Gandalf, EMF nabywa pakiet kontrolny 70% udziałów Spółki, za łączną kwotę 12,0 mln złotych.
Ponadto, Umowa Inwestycyjna zawarta pomiędzy Stronami - przewiduje kontynuację zarządzania Spółką przez twórców Gandalf - Panią Anettę Wilczyńską i Pana Pawła Goszczyńskiego.
Dodatkowo, w ramach podpisanej Umowy Inwestycyjnej, EMF zagwarantował sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji PUT/CALL, począwszy od 2015 r.
Gandalf Sp. z o.o. będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Empik (poza Gandalf - w portfolio ECS - znajdują się witryny internetowe empik.com i smyk.com).
Wejście EMF/Empik na rynek podręczników warty 1 mld złotych
Gandalf Sp. z o.o. jest jedną z najbardziej uznanych  księgarni internetowych w Polsce, jak również zdecydowanym liderem w dystrybucji podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą ponad 180 tys. produktów i rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych.
- Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników - EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych1 i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować. EMF ma know-how oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku - Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media & Fashion.
Akwizycja księgarni internetowej Gandalf pozwoli na realizację istotnych synergii:
- Zbudowanie pozycji rynkowej EMF/Empik w kategorii podręczników.
- Wykorzystanie potencjału sprzedażowego i rozpoznawalności marki Empik/empik.com oraz Smyk/smyk.com do zwiększenia sprzedaży Gandalfa, głównie w kategorii podręczników i produktów około-edukacyjnych.
- Wykorzystanie fizycznych punktów zamówień oraz odbioru w sieci salonów Empik.
- Docelowo wykorzystanie platformy logistycznej Empiku (magazyn centralny, dystrybucja).
- Zbudowanie wspólnej, multi-kanałowej bazy klientów internetowych i tradycyjnych.
- Wykorzystane dostępu do finansowania EMF w celu dalszego rozwoju Gandalf.
- Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego, stanowi kolejny kluczowy etap w rozwoju księgarni internetowej Gandalf i otwiera przed nami wiele możliwości. Dzięki doświadczeniu i wsparciu finansowemu EMF, mamy możliwość powiększyć w krótkim czasie skalę operacji Gandalfa, a tym samym wzmocnić jej pozycję rynkową - Anetta Wilczyńska, Prezes Gandalf Sp. z o.o.
- Przez ostatnie lata Gandalf konsekwentnie budował doświadczenie w handlu i dystrybucji podręczników. Istotnym czynnikiem decydującym o dzisiejszym sukcesie Gandalfa jest jakość i sprawność operacji, która przekłada się na duże zaufanie klientów. Wierzymy, że pozyskany zespół i kompetencje pomoże nam w zbudowaniu silnej pozycji na tym interesującym i trudnym rynku - Dariusz Stolarczyk, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, odpowiedzialny m.in. za biznes e-commerce.
Przejęcie Gandalf wpisuje się w konsekwentnie realizowaną przez EMF strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej, którą Grupa zintensyfikowała od początku 2010 r., dokonując kolejnych akwizycji. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, nabył większościowy pakiet udziałów w Virtualo Sp. z o.o. (wiodącego gracza na rynku e-booków i audio-booków). Kolejnymi akwizycjami EMF w tym segmencie były: (i) przejęcie większościowego pakietu akcji w Spółce e-Muzyka S.A. (największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku) w lutym 2011 r. oraz (ii) nabycie pakietu kontrolnego akcji w spółce GRY-OnLine S.A. (niekwestionowanego lidera wśród polskich mediów związanych z rynkiem gier video) w maju 2011 r.
Doradcą EMF w transakcji nabycia kontrolnego pakietu udziałów Gandalf Sp. z o.o. była firma Poland Corporate Finance Sp. z o.o. (www.mergers.pl).
Struktura zarządcza Gandalf Sp. z o.o.
Zarządzanie Gandalf Sp. z o.o. będzie kontynuowane przez jej twórców. W skład Zarządu Spółki wejdą - Pani Anetta Wilczyńska - pełniąca funkcję Prezesa Zarządu oraz Pan Paweł Goszczyński w randze Członka Zarządu i Dyrektora Operacyjnego.
W skład planowanej, nowej Rady Nadzorczej Gandalf Sp. z o.o. wejdą:
- Dariusz Stolarczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, m.in. odpowiedzialny za biznes e-commerce,
- Michał Grom - Członek Rady Nadzorczej, Prezes E-commerce Services Sp. z o.o.,
- Anna Radomska - Członek Rady Nadzorczej, przedstawiciel Gandalf Sp. z o.o.
Rusza kampania promocyjna Gandalfa
Wraz z kampanią Empiku „back to school”, w wybranych 40 salonach sieci, w specjalnie oznaczonych Punktach Info - Klienci będą mieli możliwość zamówienia podręczników szkolnych z oferty Gandalf. Dodatkowo kampania informacyjna na witrynach empik.com i smyk.com ułatwi szybkie dotarcie do oferty Gandalf dla użytkowników Internetu.
Dodatkowe informacje:
Gandalf Sp. z o.o. - jedna z najbardziej uznanych księgarni internetowych w Polsce i jednocześnie zdecydowany lider w dystrybucji podręczników szkolnych w Internecie. Księgarnia internetowa Gandalf funkcjonuje na rynku od 2004 r., posiada szeroką ofertę ponad 180 tys. produktów w następujących kategoriach: książka (począwszy od podręczników i publikacji naukowych, poprzez literaturę piękną i romanse, skończywszy na poradnikach, wydawnictwach albumowych i reportażach), filmy i puzzle. Gandalf jako pierwsza wśród księgarń internetowych z tradycyjną ofertą książkową wprowadziła do sprzedaży: e-booki, audio-booki i pliki mp3.
Księgarnia internetowa Gandalf jest laureatem wielu prestiżowych rankingów/plebiscytów, m.in.: „Jakość Roku 2010" (w konkursie „Biznes Raport” w „Dziennik Gazeta Prawna”); 1. miejsce - w kategorii „kultura i rozrywka” w rankingu sklepów internetowych „Wprost” i Money.pl 2010 (w edycji 2009 - 2. miejsce w kategorii „książki”; w edycji 2008 - 1. miejsce w kategorii „książki”); 5. miejsce w woj. łódzkim w plebiscycie „Gazele Biznesu 2010” oraz uczestnikiem Programu Rzetelna Firma KRD. www.gandalf.com.pl
Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EMF) - notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest wiodącym wielokanałowym dystrybutorem produktów lifestyle’owych. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Model biznesowy Grupy EMF opiera się na działalności czterech segmentów:
- Grupa Empik (m.in. książki, prasa, multimedia, artykuły art & pap oraz bilety na imprezy kulturalne),
- Grupa Smyk (zabawki i artykuły dziecięce),
- Szkoły Językowe,
- Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne).
Grupa rozwija model biznesowy w oparciu o własne marki i koncepty handlowe oraz marki franczyzowe i licencjonowane. Spółki należące do Grupy EMF od wielu lat z sukcesem budują swoją silną pozycję na rynku, posiadają wysoko wykwalifikowaną kadrę zarządzającą, rozbudowaną sieć sprzedaży detalicznej oraz liczną i stabilną bazę klientów. Grupa realizuje także ambitną strategię szybkiego rozwoju kanału sprzedaży internetowej. EMF działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. www.emf-group.eu  
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Grupa EMF wchodzi na rynek podręczników

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.