Grupa EMF i e-Muzyka łączą siły

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-02-24 | 15:32
W dniu 24 lutego 2011 r. NFI Empik Media & Fashion S.A. (EMF) nabyła od Capital Parnters S.A., IQ Partners S.A., CDM Capital Partners S.A. oraz innych Akcjonariuszy - pakiet kontrolny 61,49% akcji spółki e-Muzyka S.A. (e-Muzyka), notowanej na rynku akcji NewConnect w Warszawie, za łączną kwotę 7,6 mln złotych.
Ponadto, Ramowa Umowa Inwestycyjna zawarta pomiędzy EMF, a panem Robertem „Grażdanem” Knaziem - Prezesem e-Muzyka S.A. - gwarantuje kontynuację zarządzania Spółką przez jej dotychczasowego Prezesa.
Dodatkowo, EMF ma prawo wykupu 14,63% akcji należących do Pana Roberta „Grażdana” Knazia w ramach wzajemnych opcji PUT/CALL.
Przejęcie e-Muzyka wpisuje się w strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej EMF, w tym kontynuację budowy na polskim rynku szerokiej oferty kontentu cyfrowego związanego z kulturą i rozrywką.
W kwietniu 2010 r. EMF, poprzez spółkę zależną Empik, na mocy umowy joint-venture, nabył 51% udziałów w spółce Virtualo - wiodącego gracza na rynku e-booków i audiobooków. Przejęcie spółki e-Muzyka jest kolejnym, po inwestycji w Virtualo, etapem realizacji ww. strategii.
Nabycie e-Muzyki - największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku - znacząco umocni pozycję EMF jako dystrybutora kontentu cyfrowego na rynku polskim. Ponadto osiągnięte zostaną istotne synergie, takie jak:
- wykorzystanie potencjału sprzedażowego i rozpoznawalności marki Empik/empik.com do sprzedaży detalicznej muzyki cyfrowej,
- pozytywny wpływ dobrych relacji biznesowych spółki e-Muzyka z odbiorcami B2B dla zdobycia nowych kanałów dystrybucji dla Virtualo (e-booki) i odwrotnie,
- wykorzystanie wspólnej platformy technologicznej do agregacji i dystrybucji kontentu cyfrowego.
Z kolei e-Muzyka uzyskuje możliwość współtworzenia kolejnego - serwisu oferującego kontent cyfrowy dla znaczącego partnera, jakim jest empik.com.
Należy podkreślić, że spółka e-Muzyka będzie kontynuowała strategię pozyskiwania nowych klientów na rynku polskim. Kontent cyfrowy oferowany przez Spółkę - będzie nadal dystrybuowany w kanale B2B, m.in. operatorom telefonii komórkowej, telewizjom kablowym i dystrybutorom detalicznym.
 - Poprzez inwestycję w spółkę e-Muzyka Grupa EMF pozyskuje dodatkowe, kluczowe kompetencje, które pozwolą jej stać się istotnym graczem na rynku dystrybucji kontentu cyfrowego i umożliwią dołączenie do oferty książek elektronicznych - które EMF produkuje i sprzedaje zarówno hurtowo jak i detalicznie - oferty muzyki cyfrowej. W przyszłości będziemy starali się dynamicznie  rozbudowywać portfolio kategorii cyfrowych - Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media & Fashion.
- Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego, stanowi kolejny kluczowy etap w rozwoju e-Muzyka i otwiera przed nami wiele możliwości. Połączenie know-how i technologii, jakimi dysponuje e-Muzyka
z doświadczeniem, pozycją i potencjałem inwestycyjnym EM&F, daje nam możliwość wykorzystania kluczowych synergii i znaczącego zwiększenia przewagi konkurencyjnej - Robert „Grażdan” Knaź, Prezes
e-Muzyka S.A.
- Jednym z kluczowych czynników, decydujących o sukcesie e-Muzyki jest doświadczony i kompetentny zespół, kierowany przez Roberta „Grażdana” Knazia, mocno osadzony w branży muzycznej, a jednocześnie dysponujący specjalistyczną wiedzą oraz zrozumieniem specyficznej i niezwykle dynamicznej dziedziny, jaką jest digitalizacja - Dariusz Stolarczyk, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, odpowiedzialny m.in. za biznes e-commerce.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2011-02-09 do 2011-02-13

Zobacz także

Grupa EMF i e-Muzyka łączą siły

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.