W dniu 24 lutego 2011 r. NFI Empik Media & Fashion S.A. (EMF) nabyła od Capital Parnters S.A., IQ Partners S.A., CDM Capital Partners S.A. oraz innych Akcjonariuszy - pakiet kontrolny 61,49% akcji spółki e-Muzyka S.A. (e-Muzyka), notowanej na rynku akcji NewConnect w Warszawie, za łączną kwotę 7,6 mln złotych.
Ponadto, Ramowa Umowa Inwestycyjna zawarta pomiędzy EMF, a panem Robertem „Grażdanem” Knaziem - Prezesem e-Muzyka S.A. - gwarantuje kontynuację zarządzania Spółką przez jej dotychczasowego Prezesa.
Dodatkowo, EMF ma prawo wykupu 14,63% akcji należących do Pana Roberta „Grażdana” Knazia w ramach wzajemnych opcji PUT/CALL.
Przejęcie e-Muzyka wpisuje się w strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej EMF, w tym kontynuację budowy na polskim rynku szerokiej oferty kontentu cyfrowego związanego z kulturą i rozrywką.
W kwietniu 2010 r. EMF, poprzez spółkę zależną Empik, na mocy umowy joint-venture, nabył 51% udziałów w spółce Virtualo - wiodącego gracza na rynku e-booków i audiobooków. Przejęcie spółki e-Muzyka jest kolejnym, po inwestycji w Virtualo, etapem realizacji ww. strategii.
Nabycie e-Muzyki - największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku - znacząco umocni pozycję EMF jako dystrybutora kontentu cyfrowego na rynku polskim. Ponadto osiągnięte zostaną istotne synergie, takie jak:
- wykorzystanie potencjału sprzedażowego i rozpoznawalności marki Empik/empik.com do sprzedaży detalicznej muzyki cyfrowej,
- pozytywny wpływ dobrych relacji biznesowych spółki e-Muzyka z odbiorcami B2B dla zdobycia nowych kanałów dystrybucji dla Virtualo (e-booki) i odwrotnie,
- wykorzystanie wspólnej platformy technologicznej do agregacji i dystrybucji kontentu cyfrowego.
Z kolei e-Muzyka uzyskuje możliwość współtworzenia kolejnego - serwisu oferującego kontent cyfrowy dla znaczącego partnera, jakim jest empik.com.
Należy podkreślić, że spółka e-Muzyka będzie kontynuowała strategię pozyskiwania nowych klientów na rynku polskim. Kontent cyfrowy oferowany przez Spółkę - będzie nadal dystrybuowany w kanale B2B, m.in. operatorom telefonii komórkowej, telewizjom kablowym i dystrybutorom detalicznym.
-
Poprzez inwestycję w spółkę e-Muzyka Grupa EMF pozyskuje dodatkowe, kluczowe kompetencje, które pozwolą jej stać się istotnym graczem na rynku dystrybucji kontentu cyfrowego i umożliwią dołączenie do oferty książek elektronicznych - które EMF produkuje i sprzedaje zarówno hurtowo jak i detalicznie - oferty muzyki cyfrowej. W przyszłości będziemy starali się dynamicznie rozbudowywać portfolio kategorii cyfrowych - Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media & Fashion.
-
Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego, stanowi kolejny kluczowy etap w rozwoju e-Muzyka i otwiera przed nami wiele możliwości. Połączenie know-how i technologii, jakimi dysponuje e-Muzyka
z doświadczeniem, pozycją i potencjałem inwestycyjnym EM&F, daje nam możliwość wykorzystania kluczowych synergii i znaczącego zwiększenia przewagi konkurencyjnej - Robert „Grażdan” Knaź, Prezes
e-Muzyka S.A.
-
Jednym z kluczowych czynników, decydujących o sukcesie e-Muzyki jest doświadczony i kompetentny zespół, kierowany przez Roberta „Grażdana” Knazia, mocno osadzony w branży muzycznej, a jednocześnie dysponujący specjalistyczną wiedzą oraz zrozumieniem specyficznej i niezwykle dynamicznej dziedziny, jaką jest digitalizacja - Dariusz Stolarczyk, Członek Zarządu i COO/Dyrektor Operacyjny Grupy EMF, odpowiedzialny m.in. za biznes e-commerce.
Tagi: