Grupa EM&F wycofuje się z segmentu modowego

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-18 | 10:07
W czwartym kwartale 2013 r. dokonano strategicznej oceny perspektyw rozwoju poszczególnych segmentów Grupy kapitałowej EMF. Negatywne rezultaty segmentu moda, który zanotował stratę w bieżącym roku obrotowym, a także brak perspektyw na wypracowanie modelu biznesowego mogącego przynosić znaczące zyski, skłoniły zarząd spółki do podjęcia decyzji o zaniechaniu działalności w zakresie handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w modelu franczyzowym, oraz podjęcia wysiłków mających na celu sprzedaż aktywów tegoż segmentu.
W chwili obecnej Zarząd EMF prowadzi negocjacje z szeregiem oferentów zainteresowanych nabyciem aktywów likwidowanego segmentu. Podjęto również współpracę z firmami działającymi w sektorze doradztwa M&A w celu rozszerzenia kręgu podmiotów, które mogłyby być zainteresowane złożeniem Spółce oferty w powyższym zakresie. Zdaniem Zarządu, działania te powinny przynieść wymierne rezultaty w okresie kolejnych 12 miesięcy w postaci wypracowania środków pieniężnych ze sprzedaży majątku segmentu „Moda”.
- Decyzja Grupy EM&F o wycofaniu się z segmentu modowego w praktyce oznaczać będzie najprawdopodobniej ich odsprzedaż do właścicieli marek lub nowym partnerom, którzy skupią się na dalszym rozwoju poszczególnych marek/biznesów - powiedział Robert Urbański, prezes Ultimate Fashion, spółki zależnej Grupy EM&F zarządzającej segmentem mody.
Grupa EM&F, poprzez spółki zależne w Polsce, Rosji i na Ukrainie, prowadzi sklepy marek modowych w dwóch modelach biznesowych na podstawie umów franczyzowych (Esprit w Polsce, Rosji i na Ukraine, Aldo i GAP w Polsce) oraz na podstawie umów joint venture (River Island w Polsce i w Rosji, Oviesse w Rosji i na Ukrainie).
- W obecnej sytuacji, właściciele marek są zainteresowani kontynuacją ich działalności i będą w stanie efektywnie reagować na wyzwania wymagającego otoczenia rynkowego - dodaje prezes Urbański. - Dla przykładu, wyniki sklepów River Island zarówno w Polsce, jak i w Rosji są dobre, dlatego właściciel marki jest zainteresowany nie tylko ich utrzymaniem, ale też dalszą ekspansją - powiedział Robert Urbański. W 2013 roku zostały otwarte 2 nowe sklepy River Island w Polsce - Złote Tarasy i Riviera Gdynia; na początku 2014 roku zostały dodatkowo przeprowadzone 2 remonty warszawskich sklepów - Arkadia i Galeria Mokotów.
Z kolei większość umów franczyzowych, na podstawie których Grupa EM&F prowadzi sklepy marek: Esprit, GAP i Aldo - przewiduje możliwość odkupu sklepów przez franczyzodawcę po zakończeniu okresu, na którą umowa została zawarta. - Obecnie EM&F prowadzi zaawansowane rozmowy ze wszystkimi markami franczyzowymi, mające na celu przyśpieszenie realizacji opcji odkupu przewidzianych w umowach. Spółka dokonywała już tego typu transakcji. W 2011 r. odsprzedała sklepy Mango i Hugo Boss, a w lutym br. sklepy New Look do franczyzodawców - potwierdza Robert Urbański.
Warto dodać, że strata dywizji mody przedstawiona w wynikach Grupy EM&F za IV kwartał 2013 r. (w kwocie 371 mln zł) to głównie niegotówkowe odpisy związane z działalnością Grupy w segmencie mody na Ukrainie i w Rosji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-29 do 2014-06-01

Zobacz także

Grupa EM&F wycofuje się z segmentu modowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.