Z końcem 2014 r. Grupa EM&F zakończyła operacje pozostałych sklepów segmentu Moda w Rosji, a proces zamykania sklepów na Ukrainie zakończył się w III kwartale b.r. Łącznie w całym 2014 r. zamknięto lub sprzedano 75 sklepów na rynkach polskim, rosyjskim i ukraińskim.
Na koniec 2014 r. Grupa EM&F posiadała już jedynie 44 sklepy modowe w Polsce (włączając w to 9 sklepów marki River Island, prowadzonych w ramach operacji joint venture). W zakresie sklepów prowadzonych w Polsce Grupa EM&F jest w trakcie zaawansowanych negocjacji dotyczących sprzedaży lub zamknięcia sieci sklepów.
Wstępna umowa sprzedaży sklepów Esprit została już podpisana, a transfer sklepów przewidziany jest do końca I kwartału 2015 r. W przypadku marki Aldo, wstępna umowa sprzedaży została również podpisana, negocjowanych jest kilka opcji, z terminem zakończenia do końca I lub II kwartału 2015 r. Zebrano także oferty sprzedaży sklepów GAP i aktualnie prowadzone są negocjacje dotyczące warunków przejęcia sklepów.
W zakresie spółki joint venture, prowadzącej sieć sklepów marki River Island w Polsce, została podpisana wstępna umowa z River Island dotycząca zamknięcia sklepów i spółki, trwają negocjacje z najemcami.
Należy podkreślić, że Zarząd Grupy EM&F celowo wybrał metodę wygaszania działalności modowej marka po marce. Pomimo faktu, iż jest to proces dłuższy niż jednorazowe zamknięcie wszystkich sklepów, jego istotną zaletą jest wyższa efektywność takiego procesu.
Tagi: