Główne Ulice Handlowe w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-11-25 | 13:36
Firma Jones Lang LaSalle opublikowała raport pt. „Moda, jak architektura, jest kwestią proporcji. Coco Chanel. A jak w Polsce?” Raport dotyczy śródmiejskich obszarów handlowych w głównych miastach Polski. Zbadano dokładnie dostępność oraz branżę lokali przy wiodących ulicach handlowych w następujących miastach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdynia i Katowice.
Ponadto, przeprowadzono badanie ankietowe wśród 60 sieci handlowych prowadzących działalność w centrach polskich miast.
Najważniejsze kwestie poruszane w raporcie to:
  • Konieczność rozwoju centrów polskich miast w kierunku handlowym oraz jako miejsc spędzania wolnego czasu, również z uwagi na potencjalnie większą konkurencyjność polskich miast na arenie międzynarodowej;
  • Możliwość wykorzystania przez handlowców potencjału, jakim jest naturalny tj. spontaniczny przepływ ludzi w centach polskich miast;
  • Główne ulice handlowe jako alternatywny w stosunku do centrów handlowych kanał dystrybucji i sprzedaży towarów, nie będący konkurencją wobec centrów handlowych;
  • Zróżnicowanie oferty handlowej i siły oddziaływania pomiędzy poszczególnymi miastami w Polsce, co znajduje odzwierciedlenie w zróżnicowanych stawkach czynszu;
  • Motywy otwierania salonów przy głównych ulicach handlowych takie jak nowa grupa docelowa klientów; inna, ciekawa oferta handlowa; wymóg partnerów biznesowych z Niemiec, Francji czy Włoch i inne;
  • Czynniki zniechęcające do rozwoju sieci poprzez nowe sklepy przy głównych ulicach handlowych takie jak m.in. niezadowalający poziom obrotów, dominacja centrów handlowych w Polsce, brak kontroli nad otoczeniem salonu, zły stan techniczny lokali i inne.

- Rozwój centralnych obszarów miejskich w Polsce to fakt. Główne ulice handlowe dysponują atutem w postaci spontanicznego przepływu klienta. O tego samego klienta centra handlowe, zwłaszcza zlokalizowane peryferyjnie, muszą zabiegać. Należy wykorzystać ten potencjał, gdyż jak wynika z ankiety wśród sieci handlowych, ulice są dodatkową, a nie bezpośrednio konkurencyjną, formą handlu w stosunku do centrów handlowych. Obecnie rynek stwarza korzystne warunki do podpisywania umów najmu.  Fakt ten, w połączeniu ze względnie sporą dostępnością lokali przy wiodących ulicach handlowych, zachęca znane marki międzynarodowe, również te nowe, do rozwoju w najbardziej prestiżowych lokalizacjach centralnych - powiedziała Anna Bartoszewicz-Wnuk z Jones Lang LaSalle.
Przeczytaj cały raport
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Główne Ulice Handlowe w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.