Globalna ekspansja polskich marek odzieżowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-26 | 17:16
Nasze marki odzieżowe i obuwnicze otwierają się na zagraniczne rynki. Większość z planowanych przez krajowe sieci salonów powstanie w sąsiadujących z Polską krajach - Słowacji, Czechach czy Białorusi, ale nie zabraknie sklepów w Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie, Dubaju, Abu Zabi, Bahrajnie, Libanie.
Podczas, gdy do wejścia do Polski szykują się kolejne zagraniczne marki odzieżowe i kosmetyczne, jak Lindex, Petit Bateau czy LC Waikiki, nasi rodzimi producenci szukają okazji do rozwoju za granicą. Swoją ekspansję planują już nie tylko na terenie Europy, lecz także na innych kontynentach.
Wśród rynków, które kuszą ich najbardziej, jest Szanghaj – obecnie najdynamiczniej rozwijająca się metropolia Państwa Środka. Coraz więcej firm zerka też w kierunku krajów arabskich. Chinami, gdzie jest już Tatuum, interesują się m.in. także LPP, właściciel marek Reserved, Cropp czy House oraz sieć odzieży dziecięcej Coccodrillo. Ta ostatnia deklaruje też umacnianie swojej pozycji w Arabii Saudyjskiej, gdzie ma już jeden salon. Plany ekspansji ma Inglot, dysponujący już sklepami w Kuwejcie, Dubaju, Abu Zabi, Bahrajnie, oraz obecny już w Libanie Big Star.
W sumie w tym roku sieci odzieżowe i obuwnicze otworzą około 250 sklepów poza granicami kraju. Gdyby do tego doliczyć sieci kosmetyczne pod polskimi brandami, liczba ta przekroczy 300.
Większość z planowanych przez krajowe sieci salonów powstanie w sąsiadujących z Polską krajach. Najwięcej nowych sklepów chce uruchomić sieć LPP, która poza naszym krajem prowadzi ich już ponad 360. W tym roku otworzy kolejnych ponad 30 salonów, głównie w Rosji i na Ukrainie. Z kolei Redan, właściciel marek Troll i Top Secret, zamierza w tym roku skupić się na Ukrainie, gdzie uruchomi 17 salonów - czytamy w serwisie gospodarka.dziennik.pl
Rozwijać się zamierza także marka bieliźniana Atlantic, która dysponuje już ponad 200 salonami poza krajem, oraz Solar. Nowe sklepy planuje też sieć z odzieżą dla dzieci Coccodrillo. W sumie w kraju i za granicą otworzy w tym roku 50 placówek.
Za granicę jadą także nasze buty. Nowych lokali szuka marka obuwnicza Wojas, która obecnie ma dziewięć własnych salonów na Słowacji i jeden w Kaliningradzie. Jednak rynki wschodnie są wciąż ryzykowne pod względem otoczenia politycznego, prawnego i ekonomicznego. Dlatego na razie firma skupia się przede wszystkim na rozwoju na Słowacji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Globalna ekspansja polskich marek odzieżowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.