GK Monnari zwiększyła przychody o 20% w IVQ 2014 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-25 | 11:09
W IV kwartale oraz w całym ubiegłym roku Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych oraz zwiększyła marże na sprzedawanych towarach. W 2014 roku przychody wzrosły Grupy Kapitałowej wzrosły o 20,4%, osiągając poziom 175,185 mln zł.
Okres IV kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie należy do najbardziej udanych okresów sprzedażowych, co związane jest z sprzedażą ciepłej jesienno-zimowej odzieży, wartościowo droższej od towarów z pozostałych
sezonów. Grupa Monnari również wykorzystała efektywnie przedświąteczny popyt i wygenerowała zysk operacyjny na poziomie 16,514 mln zł, co oznacza wzrost o 45,1% w relacji do porównywalnego okresu w 2013 r., gdzie zysk operacyjny zamknął się kwotą 11,384 mln zł.
Na poziomie zysku netto Grupa Kapitałowa wygenerowała w IV kwartale ub.r. sumę 13.779 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do IV kwartału 2013 r. o 27,4%. Cały rok 2014 Grupa zamknęła zyskiem operacyjnym i zyskiem netto odpowiednio na poziomie 30,282 mln zł (wzrost do 2013 r. o 78,3%) oraz 30,241 mln zł (wzrost do 2013 r. o 73,7%).
Na osiągnięte wyniki finansowe miała wpływ przede wszystkim dyscyplina w zarządzaniu kosztami, w tym przede wszystkim kosztami zakupu towarów, które rosły z mniejszą o połowę dynamiką niż przychody – wzrost o 9,4%. Dzięki temu uległa poprawie marża brutto na sprzedaży o 4 p.p. z 56,1% w 2013 r. na 60,1% w 2014 r.
W zakresie kosztów ogólnego zarządu oraz kosztów sprzedaży Grupy (łącznie 76,640 mln zł w 2014 r. vs. 66,234 mln zł w 2013 r.), również ich dynamika wzrostu - 15,7% - była niższa niż wzrost przychodów. Przyrost powyższych kosztów jest spójny ze wzrostem powierzchni sprzedaży (14,5% na koniec 2014 r.)
Według oceny Zarządu Spółki Dominującej, zarówno IV kwartał oraz cały 2014 rok należy ocenić pozytywnie. Powyższe wyniki uzyskano przede wszystkim poprawiając terminowość kolekcji (wprowadzenie do dystrybucji w okresie bardziej optymalnym wobec oczekiwań klientów), jej ceny detalicznej (dostosowanie do potrzeb i możliwości klientów w okresie niepewności gospodarczej oraz obserwowanych spadków cen) oraz renegocjując ceny zakupu towarów (nieco niższe w porównaniu do okresów poprzednich).
W 2014 r. miało miejsce otwarcie 14 nowych salonów Monnari, przy czym 8 zostało uruchomionych w IV kwartale. W dniu 31.12.2014 r. sieć Monnari liczyła 129 salonów łącznie z salonem internetowym.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-05-30 do 2015-05-31

GK Monnari zwiększyła przychody o 20% w IVQ 2014 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.