Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za IV kwartał 2015 r. Grupy Kapitałowej Monnari Trade S.A. wyniosły 213,70 mln zł. W analogicznym czasie roku 2014 wynik ten kształtował się na poziomie 175,19 mln zł. Natomiast spółka Monnari Trade w podobnym okresie 2015 roku osiągnęła przychód na poziomie 211,91 mln zł, gdzie rok wcześniej wynik ten wynosił 173,9 mln zł.
GK Monnari Trade S.A. w IV kwartale 2015 r. kontynuowała wzrostu przychodów o 22,3%, w stosunku do analogicznego okresu roku 2014 r. oraz wzrost obrotów w całym 2015 r. o 22%. Salony działające zarówno w 2014 r. jak i 2015 odnotowały zwiększenie obrotów o 12,14%.
Zysk netto Grupy Kapitałowej w ostatnim kwartale ubiegłego roku wynosił 46,6 mln zł, natomiast w podobnym czasie 2014 r. pozostał na poziomie 30,36 mln zł.
W IV kwartale 2015 r. otwarto 13 nowych salonów oraz zwiększona została powierzchnia 3 już działających, co dało wzrost powierzchni odpowiednio o ponad 3,6 tys. m kw. oraz o ok. 0,4 tys. m kw. Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec 2015 r. wzrosła o 6 tys. m kw. do 27,2 tys. m kw., co stanowi wzrost o 28,4 % . Na dzień 31 grudnia 2015 Grupa Monnari posiadała 149 salonów. W ubiegłym roku aktywnie promowano flagową markę przedsiębiorstwa dzięki m.in. cross-promocjach z markami Fiat i Dove, współpracy z firmą Monolith przy dystrybucji filmu Spectre.
Według oceny zarządu zpółki dominującej, zarówno IV kwartał oraz cały 2015 rok należy ocenić pozytywnie mimo nieudanego dla Grupy Kapitałowej III kwartału oraz trudnego otoczenia panującego w całym ubiegłym roku, związanego ze znacznym wzrostem kosztów zakupów towarów, jak również dużą konkurencją na rynku, na którym działa Monnari oraz stałą presją na obniżanie cen odzieży.
Tagi: