GfK Polonia: W Łodzi jest miejsce na przynajmniej jedno centrum handlowe

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-27 | 15:30
W Łodzi jest miejsce na przynajmniej jeszcze jedno nowoczesne centrum handlowe - wynika z badań GfK Polonia, przeprowadzonych dla łódzkiej spółki Fabryka Biznesu.
Poziom nasycenia ogólną powierzchnią handlową jest w Łodzi porównywalny z innymi miastami podobnej wielkości (635 mkw. na 1 000 mieszkańców), znacznie gorzej Łódź wypada natomiast pod względem podaży obiektów handlowych trzeciej generacji i nowszych. Wskaźnik nasycenia najnowocześniejsza powierzchnią handlową wynosi tu zaledwie 308 mkw. na 1 000 mieszkańców i należy do najniższych wśród porównywalnych miast, np. Wrocławia (423 mkw.) czy Krakowa (365 mkw.).
Badania GfK Polonia wykazały, że Łódź ma porównywalną z analogicznymi miastami siłę nabywczą dla handlu detalicznego, wynoszącą 8 995 zł na jednego mieszkańca (we Wrocławiu wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 8 944 zł, w Krakowie 8 931 zł, a w Poznaniu 8 943 zł). Z kolei indeks siły nabywczej na mieszkańca wynosi w Łodzi 114, podczas gdy w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu po 113.  Według autorów raportu, te dane oraz tzw. styl zakupowy łodzian „wskazują na istniejący w Łodzi duży potencjał dla nowej inwestycji".
Z badań wynika także, że łodzianie cenią centra handlowe, w których pod jednym dachem mogą zrobić zakupy, oddać się rozrywce i spędzić wolny czas. Lubią je również za możliwość kompleksowych zakupów oraz duży wybór sklepów i marek, a za czynniki motywujące do odwiedzin uznają dobrą lokalizację, a także konkurencyjne lub niewygórowane ceny i promocje. Średni czas dotarcia do odwiedzanego centrum wynosi około 15 minut, ale około 28% badanych zajmuje to 16-30 minut , a 7% powyżej pół godziny.
Za największą wadę większości łódzkich centrów około 40% respondentów uznało niewystarczającą ofertę rozrywkową. Podobny odsetek badanych zadeklarował skłonność do zmiany obecnie odwiedzanego centrum, jeśli powstanie nowy obiekt, który spełni ich oczekiwania. W opinii autorów raportu nowoczesne, wielofunkcyjne centrum z atrakcyjną strefą rozrywkową, odpowiednim tenant mix najemców oraz dogodnie zlokalizowane ma na rynku łódzkim duże szanse na sukces.
Autorzy raportu szacują, że do 2015 roku powierzchnia handlowa (GLA) może w Łodzi wzrosnąć z 471 000 do ok. 567 000 mkw., jednak – uwzględniając planowane budowy centrów handlowych w miastach o zbliżonej liczbie mieszkańców – Łódź nadal pozostanie pod względem podaży w tyle za tymi miastami.  W 2015 roku wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1000 mieszkańców ma wynieść w Łodzi 764, we Wrocławiu 898, w Krakowie 920, a w Poznaniu 1029, przy czym – wg GfK - indeks siły nabywczej utrzyma się  w tych miastach na poziomie zbliżonym do obecnego.
W 2014 r. ma być oddane do użytku największe z planowanych łódzkich centrów handlowych - łódzka Sukcesja, która powstanie przy al. Politechniki, w pobliżu ścisłego centrum miasta, Międzynarodowych Targów Łódzkich i kampusu Politechniki Łódzkiej. W kompleksie o około 50 tys. mkw. powierzchni najmu znajdą się m.in.: galeria handlowa z foodcourt, strefa rozrywkowo-rekreacyjna (9-salowy multipleks, fitness, SPA i plac zabaw), 3-gwiazdkowy hotel z zapleczem konferencyjnym oraz dwupoziomowy parking.  
Według badań GfK Polonia - dzięki lokalizacji w miejscu doskonale skomunikowanym z innymi dzielnicami Łodzi i drogą krajową nr 1, potencjalnie 900 tys. osób będzie mogło dojechać tu z różnych rejonów miasta i aglomeracji łódzkiej w ciągu maksymalnie pół godziny, w tym 338 tys. w czasie do 10 minut. Inwestor zapowiada rozpoczęcie budowy w przyszłym roku.  
Przy ul. Zgierskiej, w północnej części miasta, ma natomiast powstać Street Mall Vis a Vis (7,5 tys. mkw. powierzchni, około 20 sklepów).
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

GfK Polonia: W Łodzi jest miejsce na przynajmniej jedno centrum handlowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.