Według wstępnych danych za ubiegły rok obrotowy 2014/15 (01 listopada 2014 - 31 października 2015), Gerry Weber International AG uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 920 mln EUR, a zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) wyniósł 79 mln EUR.
Spółka zależna, Hallhuber, nabyta w lutym 2015 przyczyniła się do 115 mln EUR przychodów Grupy, co było zgodne z oczekiwaniami spółki w momencie przejęcia. Wzrost przychodów wynika nie tylko z nowo otwartych sklepów firmowych, ale również dobrych wyników pozostałej sieci sprzedaży, które wzrosły o 3,2%. Od momentu przejęcia Hallhuber otwarto 57 nowych salonów sprzedaży.
Przychód marek Gerry Weber (Gerry Weber, Taifun i Samoon) wyniósł 805 mln EUR, co oznacza spadek o ok. 5,4% w stosunku do poprzedniego roku obrotowego 2013/14. Ze względu na zwiększoną przestrzeń sprzedaży segment detaliczny Gerry Weber osiągnął przychody w wysokości 440 mln EUR, czyli ok. 8,7% więcej w stosunku do okresu poprzedniego. Natomiast sprzedaży w sklepach porównywalnych spadła o 4,4%, co było zgodne z ogólnym rynkowym negatywnym trendem w Niemczech.
Tagi: