Centrum Handlowe Klif w Gdyni obchodzi w tym roku 20. urodziny. Od 1996 roku przyciąga koneserów mody z Trójmiasta najlepszymi polskimi i zagranicznymi markami, stanowiąc źródło inspiracji i informacji o aktualnych trendach. To również miejsce, które na co dzień zachęca do poszukiwania własnego stylu.
Jako jedno z pierwszych dużych obiektów handlowych w Polsce, Centrum Handlowe Klif zostało otwarte 1 października 1996 roku, podczas uroczystości z udziałem królowej Norwegii. Budynek powstał na terenie byłej giełdy samochodowej, a swoją nazwę zawdzięcza przeprowadzonemu w prasie lokalnej konkursowi – nawiązuje ona do znajdującego się niedaleko nadmorskiego klifu.
Głównym założeniem twórców Klifu było stworzenie miejsca z przyjazną atmosferą, doskonałą obsługą oraz unikalnym portfolio marek. Myślę, że to się udało. Centrum Handlowe Klif jest synonimem wyjątkowej oferty, dopasowanej do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów, wyraźnie wyróżniającej się na tle trójmiejskich obiektów handlowych. Najlepsze polskie i zagraniczne marki, sympatyczna atmosfera oraz oryginalny wachlarz dodatkowych atrakcji, w tym imprezy dla dzieci i akcje promocyjne dla dorosłych, które przyciągają do galerii całe rodziny. To wszystko sprawia, że jest to miejsce w którym warto bywać
komentuje Michał Bogaczyński Associate Director z firmy AEW Europe, reprezentującej właściciela Centrum Handlowego Klif w Gdyni.
Gdyńskie centrum zmieniało się na przestrzeni lat. Jego oferta była dynamicznie dostosowywana do potrzeb i wymagań rynku galerii handlowych. Gdy z upływem czasu obiektem zaczęło interesować się wielu potencjalnych najemców, a oczekiwania klientów w kontekście nowych marek znacznie wzrosły, właściciele centrum podjęli decyzję o jego rozbudowie. Z jednej strony celem inwestycji było stworzenie powierzchni dla nowych najemców, z drugiej – odświeżenie wyglądu całego budynku i nadanie mu bardziej nowoczesnego charakteru.
Prace trwały od lutego 2008 roku do maja 2009 roku, a ich efektem było powiększenie powierzchni handlowej o ponad 10 000 m kw., na których otworzyło swoje butiki aż 70 prestiżowych firm. Klif zaskoczył swoich klientów wprowadzając marki, których nie miała konkurencja. Zadbano również o komfort zmotoryzowanych – do ich dyspozycji oddany został czteropoziomowy, zadaszony parking. Nowej odsłonie gdyńskiego Klifu towarzyszyła także zmiana identyfikacji wizualnej. Po prawie trzynastu latach Klif zyskał nowe logo, które podkreśliło jego nowoczesny, ekskluzywny i wyjątkowy charakter. To jednak nie był koniec zmian. Z biegiem czasu centrum rozwinęło się również architektonicznie. We wrześniu 2013 roku gdyński Klif przeszedł gruntowną modernizację i w nowej odsłonie został zaprezentowany szerszej publiczności podczas 17. urodzin. Dzięki przeprowadzonym pracom wnętrze galerii zyskało jasną, oryginalną i nowoczesną przestrzeń. Elegancka atmosfera centrum została podkreślona przez motyw perły, która jest symbolem najwyższej klasy i wykwintnego stylu. Kolejnym etapem zmian i odświeżenia wizerunku gdyńskiego Klifu było wprowadzenie w marcu 2014 roku nowej strategii komunikacji. Logotyp centrum zyskał hasło „KLIF INSPIRUJE”, co w istotny sposób podkreśliło związek obiektu z modą, stylem życia i sposobem spędzania wolnego czasu. Mocna identyfikacja z modą, ma za zadanie odróżnić Klif od konkurencyjnych centrów handlowych, a ponadto ma zachęcić konsumentów do aktywnego kreowania własnego stylu i inspirować ich do zmian w każdej sferze życia.
Centrum dba o utrzymanie najlepszej renomy i poziomu świadczonych usług regularnie powiększając swoją ofertę o kolejne salony. Każdego roku w galerii otwierane są butiki nowych marek oraz nowe punkty z ofertą usługową. To wszystko sprawia, że klienci centrum chętnie spędzają tam czas nie tylko na zakupach, ale również załatwiając codzienne sprawy, czy też odbywając spotkania towarzyskie i biznesowe. Znajduje się tutaj ponad 150 sklepów oferujących oryginalne propozycje od polskich i zagranicznych projektantów. Na przestrzeni ostatnich lat swoje butiki otworzyli tutaj m.in. Michał Gilbert Lach i Kamil Owczarek tworzący markę Bohoboco, Blanka Jordan oraz Zuzanna Wachowiak i ich marka bizuu, których próżno szukać w innych centrach handlowych w Trójmieście. W portfolio znaleźć można również wiodące światowe marki z wyższej półki takie jak Brunello Cucinelli (Charme), Calvin Klein Jeans, COS, Emanuel Berg, La Mania, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Pennyblack, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger Tailored i Versace (MM Fashion). Miłośnicy znanych i lubianych sieciówek znajdą tu również coś dla siebie w takich sklepach jak: H&M, New Look, Zara, Zara Kids, Reserved oraz sportowych: Henri Lloyd, Adventure Sports, Quicksilver, 4F czy nowy Martes Sport. Uzupełnieniem oferty modowej są salony z branży kosmetycznej - Douglas, Sephora, Drogeria Super-Pharm, Rossmann Lux, The Body Shop, L’Occitane i Ziaja dla Ciebie, punkty usługowe i gastronomiczne oraz placówka mBanku.
Centrum stawia również na innowacyjne podejście w zakresie swojej promocji - przykładem może być kampania z okazji 18. urodzin. Na jej potrzeby powstała wyjątkowa sesja zdjęciowa, z udziałem światowej klasy polskiej modelki Kamili Szczawińskiej, a czołowi polscy projektanci tacy jak Patrycja Cierocka (Aryton), Lidia Kalita, Magda Dąbrowska (YES) oraz Przemysław Orzechowski i Sandra Brec (Valentini) po raz pierwszy w historii osobiście promowali centrum handlowe. Kontynuacją przyjętej strategii były kolejne kampanie. W 2015 roku postawiono na kolorowe kolaże będące połączeniem odręcznych szkiców Anny Halarewicz ze zdjęciami modelki. Twarzą kampanii została Polka o międzynarodowej sławie, Patrycja Gardygajło, sesję zrealizował utalentowany, polski fotograf mody Marcin Tyszka, a stylizacje przygotowała Agnieszka Ścibior. Kontynuacją zeszłorocznej koncepcji była kolejna kampania z udziałem tej samej modelki oraz stylistki. Autorem zdjęć został tym razem Adam Pluciński.
Źródłem modowych inspiracji jest również wydawany przez Centrum Handlowe Klif Magazyn Mody Klif, który jakością prezentowanych treści i sesji zdjęciowych dorównuje najlepszym magazynom lifestylowym. Magazyn został doceniony w tegorocznej edycji konkursu Power of Content Marketing jako jedno z najlepszych w Polsce wydawnictw tego typu. Dla osób, które lubią na bieżąco śledzić nowinki ze świata mody i urody powstał wyjątkowy blog. Pod adresem Klif.pl znaleźć można ciekawą, minimalistyczną oprawę graficzną, profesjonalne stylizacje i wysokiej jakości zdjęcia. Platforma daje nie tylko możliwość podglądania trendów, ale również ich kreowania, komentowania oraz korzystania z rad znanych blogerek.
Gdyński Klif przykłada szczególną uwagę do stałego podnoszenia jakości obsługi klienta i wygody zakupów, wprowadzając nowoczesne udogodnienia takie jak np. jedyna w Trójmieście Karta Podarunkowa honorowana we wszystkich sklepach na terenie obiektu.